Interjú: SpyMoz

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Lukács Krisztián (SpyMoz alapító): Tapasztalt vállalkozók vagyunk, nemzetközi hátérrel. Jelenleg a KIBU-ban találkozhatsz velünk.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

L.K.: Ugyan azzal, amivel most, csak akkor tanácsadók, fejlesztők, alkalmazottak és alvállalkozók voltunk, most pedig a saját üzletünket építjük.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

L.K.: 2005 -ben született meg az alapötlet, amikor egy fórum beszélgetésben jól kivehető volt, hogy kellene egy PageRank checker…. Azóta az ötletből egy (nemzetközi) piacszerzést támogató, piac monitorozó és konkurenciafigyelő eszköz lett.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

L.K.: Nagy, világszinten látható, nemzetközi projektben gondolkodunk.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

L.K.: Minden egy emberrel kezdődik, akinek később nincs esélye egy jó csapat nélkül.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

L.K.: A termék életciklusától függ, de amit lehet, azt nagyon korai fázisban a felhasználókon tesztelünk. Volt nemrég egy aktív 2 hetünk, amikor napi 3 alkalommal teszteltünk felhasználókon, személyesen, kis csoportokban. A felhasználói tesztek közötti időben pedig javítottuk alakítottuk a rendszert. Sokat fejődött így a termék 2 hét alatt.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

L.K.: Lehetőségünk van egyszerre az USA-ban, Hongkongban és Szingapúrban is kirendeltséget (partnert) építeni. Figyelnünk kell, hogy ne ugorjunk át fázisokat, gyorsan növekedjünk, de ne kövessünk el olyan hibát ami miatt összeomolhat minden. Ez jelenleg heti 80 óra munkát jelent a csapat kulcsembereinek. Ez nagy terhelés.

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

L.K.: Ha ingyen van, akkor emberre és marketingre. Ha ezek nincsenek ingyen, akkor pénzre is.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

L.K.: Sok ötletünk van, de fókuszálunk és amennyire lehet csak kevés dologgal foglalkozunk. Bár ezt mindig lehetne jobban csinálni, így rendszeresen át kell gondolni, hogy a fenti mondat valóban igaz-e, vagy már kezdünk csapongani. Sok hónapot és sok 10.000.000 HUF -ot elégettünk már a rossz választásokkal. Sokat tanultunk ezekből. Egyre jobban csináljuk. A mostani állapotokkal elégedettek vagyunk.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

L.K.: Mi csak digitális termékeket építünk, máshoz nem értünk. Ebben a világban hiteles adatok, gyors szerverek és szép grafikonok kellenek. :)

Az ötlet felépítéséhez és a piacra jutáshoz elsősorban szerencse kell.

A szerencse alatt ezt értem: rengeteg munka, humor, önismeret, jó csapat és csapatmunka, figyelem és fegyelem, kapcsolatépítés, szorgalom, jól elkülönített produktív és kreatív munkaszakaszok, jó ötlet, hatékonyság, gyors és folyamatos tanulás, bátorság, önbizalom, hitelesség.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

L.K.: A legelső lépés az, hogy jöjjenek rá, hogy mi az amit nem tudnak nem csinálni. Ha ez megvan, akkor onnantól ne csináljanak semmi mást csak ezt és találjanak valakit aki fizet ezért. Innentől egyszerű. Ha ez első lépés nincs meg, akkor ne lépjenek tovább.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

L.K.:

1.     az első tönkrement startup,

2.     a második tönkrement startup,

3.     a harmadik éppen csak, de még tönkrement startup,

4.     a negyedik már majdnem sikerült, de mégsem startup és végül

5.     a sikeres startup.

 

http://hu.webbandflow.co.uk

1 Readers Commented

Join discussion
  1. Zsolt on 2016/01/19

    Hát igen a siker eléréséhez túl kell élni a pofonokat és a pofáraeséseket. Enélkül nem megy !

Have something to say?


9 + három =