Interjú: SpreadIT

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok, és hol vagytok elérhetők?
 

Mi vagyunk a SpreadIt fejlesztőcsapata, és ezzel a közösségi média-menedzser alkalmazással próbáljuk egyszerűbbé tenni a marketingesek és ügyvezetők hétköznapjait. A SpreadIt ötlete a Gammatronics Kft. égisze alatt született meg 2014 elején. Belső igény lépett fel egy tartalommegosztást egyszerűsítő rendszerre, majd egy év fejlesztés után 2015 elején elindult a szolgáltatás mindenki számára elérhető webes változata. 2015 augusztusától pedig már 4-en foglalkozunk a projecttel: fejlesztő, sales-es, média-szakértő, és egy projektvezető.


Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználó egyetlen felületről tartalmat közvetítsen (posztoljon) Facebook, Twitter, Linkedin és Reddit oldalaira. A posztok utóéletének nyomon követésére is lehetőség nyílik, egyéni küldési csoportokat lehet létrehozni, valamint a bejegyzések időzítésére is van lehetőség.

 

A szolgáltatás egyaránt szól a vállalatoknak is, hiszen egy Social Media Menedzsernek rengeteg különböző fiókot kell kezelnie, amelyeket ha „befűz" a SpreadIt-be, egyetlen helyen menedzselheti azokat. De ugyanúgy hasznos a bloggerek, hírportálok, vagy a „mezei" felhasználók számára is, hiszen egyszerűbben oszthatják meg híreiket, videóikat, gondolataikat, több felületen egyszerre.


A szolgáltatás oldalán minden elérhetőségünk megtalálható: https://spreaditnow.com/

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?


Akik régebb óta a Gammatronics Kft. kötelékébe tartoznak, azok egyedi alkalmazásfejlesztéssel és IT szaktanácsadással foglalkoztak. Én személy szerint IT munkaerő-közvetítéssel foglalkoztam, de dolgoztam médiaügynökségnél is.


Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?


Az első ötlet házon belül született meg, amikor kellett egy közösségi tartalommegosztásra automatizált rendszer. Tehát egy olyan felület, ahonnan egyetlen kattintással több helyre lehet tartalmat megosztani, viszont a lehető legegyszerűbb módon. A piacon körülnézve találkoztunk jó pár alkalmazással, viszont úgy éreztük lehetne egyszerűbb a megosztás metódusa.


Ezután született meg maga az oldal felépítése és az üzleti modell. Azóta a külföldi konkurenciákat figyelve, a saját felhasználóink igényeit figyelembe véve és saját innovatív terveink megvalósításával fejlesztjük folyamatosan a SpreadIt-et, amelyet a jövőben komoly menedzser-eszköznek szánunk a közösségi médiával aktívan foglalkozóknak. Hiszen a minőségi tartalomgyártás egyre inkább előtérbe kerül, aminek a megalkotásához idő szükséges.


Az időt az ilyen automatizált megoldásokkal lehet – többek közt – egyszerűen megspórolni.

A szolgáltatás alapszinten bárki számára elérhető és ingyenes, azonban lesz fizetős változata is, ez az úgynevezett Pro-User felhasználói szint, ahol folyamatosan bővülő funkciók várják az érdeklődőket. A Pro-Userek egyelőre 3 fontos kiegészítőt kapnak. Bármennyi külső fiókot hozzá fűzhet SpreadIt fiókjához, ezekből megosztási csoportokat alkothat és időzítheti a bejegyzéseket.

 

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?


Rövidtávú terveink egyelőre a magyar piac kiszolgálását helyezik középpontba, hosszútávon azonban mindenképp egy nemzetközi státusz elérése a cél. Az alkalmazás a külföldi Social Media szakemberek számára is hasznos.

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?


Mindannyiunk számára megadjuk a szabad teret, mindenki folyamatosan gondolkodik az ötleteken, amit egy kívánságlistában vezetünk, időnként szakmailag megvitatjuk, – ha arra alkalmas –, kidolgozzuk és megvalósítjuk. Közösen is születnek ötleteink egy-egy brainstorming alkalmával. A SpreadIt esetében mindkettőről beszélhetünk, a kooperatív csapatszellem nagyon fontos az innovatív ötletek megvalósításához.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

 

Folyamatosan visszaépítjük a fejlesztési kívánalmak közé a felhasználók visszajelzéseit.  Elsősorban mi is, mint felhasználók vizsgáljuk a termékünket, és így is fejlesztjük tovább a szolgáltatást, azonban nem kívánunk általános trendek által diktált irányokba loholni.


Nagyon sok negatív kritikát kapunk a külalakra, és sokkal kevesebbet a funkcionalitást illetően, aminek nagyon örülünk. Nekünk nem a jelenlegi trendeknek kell megfelelni, hanem innovatív megoldást kell adnunk egy nagyon is definiálható problémára. És ha ezt ennél még átláthatóbban, egyszerűbben, gyorsabban is lehet, akkor azt mi kívánjuk megtenni.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?


A magyar KKV ügyvezetők, közösségi média szakemberek hozzáállása a – nyugaton már bevált – automatizált megoldásokhoz. Nehéz elérni, hogy kipróbáljanak valami újat, annak ellenére is, hogy ez egy hasznos és pofonegyszerűen kezelhető eszköz.


Ugyan mutatkoznak jelek a javulásra és a jövőben szemléletváltozásra számítunk.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?


Jelenleg természetesen mindenre. Több fejlesztői kapacitásra, hogy ötleteinket minél hamarabb megvalósítsuk és elérhetővé tegyük, szélesebb körű ismertségre, hogy több felhasználónk legyen. És ezekhez természetesen pénz is kell.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?


Egy ötlet önmagában nem elég, a megvalósítás módja ugyanúgy feltétele a sikernek, mint az ötlet nagyszerűsége. A kivitelezés, a piac megtalálása, a marketing, ill. a PR ugyanúgy kreativitást, ötleteket igényel, és végső soron ezek összessége viszi sikerre a terméket, bármi is legyen az.

 

Mi a főbb különbség köztetek és nyugati konkurenseitek között?


A mi alkalmazásunk használata sokkal egyszerűbb. A már megosztott tartalmat egy átlátható felületen kereshetjük vissza. A magyar piacon pedig mindenképpen előny, ha magyar nyelven használható egy eszköz.

 

Szerintetek hogyan lehet felépíteni egy ötletet, mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?


A piaci rés felismerése, a megoldáshoz szükséges szakmai ismeretek, a szellemi és anyagi tőke az elinduláshoz, az (el)ismertségig vezető kezdeti szakasz túlélése, és a további innovációk.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?


A legfontosabb, hogy olyannal kezdjenek foglalkozni, amit szeretnek csinálni. A legtöbb sikeres dolgot megnézve azt látjuk, hogy hatalmas szenvedély és kitartás vezetett a dolog létrejöttéhez. Ezért bármibe is fogjanak bele, a fogyasztók értékelni fogják erőfeszítéseiket.

No comments yet.

Have something to say?


kettő × 8 =