Interjú: Plukkido

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Táncsics Judit vagyok. A Plukkido-t testvéremmel, Nagy Balázzsal és közös barátunkkal, Pintér Orsival alapítottuk. Kisgyermekes családoknak készítünk játékos eszközöket, tipikusan előforduló, problémás élethelyzeteikre, olyanokra mint például a hiszti, az állandó ellenkezés, a testvérek közti civakodás, a testvérféltékenység, a reggeli indulás, hosszú utazás vagy unalmas várakozás. Két termékünk, a Benefitto és a Land már a piacon van. Ezek mágneses motivációs táblajátékok, a hétköznapi szülő-kisgyermek nézeteltéréseket oldják meg a gyermeki fantáziavilág és a pozitív megerősítés használatával. Abban segítenek a szülőknek, hogy a nehezebb szituációkban is úgy beszéljenek a gyermekeikkel, ahogy megértik és megérdemlik azt, ne pedig saját indulataik vezéreljék őket.

A www.plukkido.hu oldalon áruljuk a kész portékákat.

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

A Plukkido alapítása előtt és közben tervezőtársammal, Orsival gyes-en voltunk két-két gyermekünkkel. Azelőtt én outplacement-tel foglalkoztam, egy újra-elhelyezkedését segítő program szakmai vezetőjeként dolgoztam. Emellett pszichológiai tanácsadást is tartottam néha munkaerő-piaci projektekben. Orsi szociálpedagógus, legutóbb pedagógusként dolgozott egy általános iskolában, azelőtt dolgozott könyvesboltban, bölcsődében és középiskolában, rengeteget foglalkozott gyerekekkel. Balázs a Plukkido dizájnere, szabadúszó grafikusként és reklámügynökségek kreatívjaként dolgozott, sőt teszi ezt még most is.

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Szerintem az első termékünk, a Benefitto ötlete a konyhánkban, Orsi szerint a telefonban született meg. Ez már sosem derül ki. Az biztos, hogy a kettőnk közti, rendszeres gyerekneveléssel kapcsolatos kudarcainkat boncolgató, tabufeszegető beszélgetés egyike során.

Először magunknak készítettünk egy eszközt, Orsi megrajzolta, fénymásoltuk, kivágtuk a figurákat kézzel, ugyanígy ragasztottuk rá a mágnesdarabokat és készítettünk két tucat prototípust egy játékszabály-tervezettel. Odaadtuk kisgyerekes családoknak és számunkra is meglepően pozitív eredményekkel zártuk a validálást (bár akkor még nem tudtuk, hogy ezt így hívják). Ezt követően kezdtük el komolyan venni a dolgot. Tudtuk, hogy Balázs olyan profi dizájnt tesz mögé, amit imádni fogunk és nemzetközi piacon is megállja a helyét. Már-már úgy volt, hogy a teljes termék arculata is a saját művünk lesz, de a Benefitto figuráit egy profi illusztrátorra kellett bízzuk. Nagy löketet adott a lelkesedésünknek, hogy Agócs Írisz elvállalta a feladatot.

 

Ha van egy saját társasjáték ötletem akkor megkereshetlek Titeket?

Annak ellenére, hogy a mi játékaink nem hagyományos értelemben vett társasjátékok, hanem inkább gyereknevelést segítő eszközök, tudunk neked segíteni. Az ötletet nem vesszük meg, kivitelezni sem fogjuk, van a tervezőasztalon nekünk is jónéhány. Biztosan tudunk segíteni az ötlettől, a bürokrácián való átjutáson keresztül a kivitelezésig. Imádjuk a módszertanok boncolgatását és véleményezését, szóval ebben számíthatsz ránk. Az eladáshoz kérj mástól segítséget! Ha találtál, add meg nekem is a kontaktját, hátha… Ha gyerekeknek készül a társasjáték és te szeretnéd gyártatni, akkor komolyan ajánlom, hogy keress meg a szabványnak való megfelelés kapcsán.

 

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Már a legelső Benefitto széria is kétnyelvű dobozzal és játékszabállyal készült. Piackutatásunk is azirányba terelt minket, hogy előbb utóbb külföldre is menjünk a termékekkel. Meglépni még nem tudtuk a külföldi, tervezett piacralépést, de fontosnak tartjuk a hazai piacon való tapasztalatszerzést is, a közvetlen kapcsolatot a felhasználókkal. Bár az első két termék nagyon jól sikerült, de 2 évnyi tervezési és 1 évnyi utánkövetési tapasztalattal még mindig csak a fejlesztés fázisában vagyunk. Szerencsénk van – és ügyesek vagyunk – hogy már az első piacra dobott játékunknak ekkora sikere volt. Sokan vásároltak már külföldről is, de ezek nem tervezett eladások voltak.

 

Itthon gyártjátok a termékeket?

Egyelőre igen.

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Szerintem legalább egy kicsit zseninek kell lenni, hogy a közösség is segítsen.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Van bőven saját élményünk, úgyhogy a válasz is-is. Rendszeresen konzultálunk a vásárlóinkkal telefonon, segítjük őket, ha elakadnak a játékban, ezáltal információkat gyűjtünk a további tervezéshez is vagy módosítunk a kommunikációnkon.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Az eladások és a gyártás volumenének növelése és az időhiány. A feladatok megfelelő sorrendbe helyezése. Nálam a türelmetlenség.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

PR-ra, sales-re. Arra, hogy még többen halljanak rólunk itthon. Sokszor tapasztaljuk, hogy aki először hall rólunk, rögtön vásárol is. Ez nagyon jólesik. Arra vágyunk, hogy mi csak a termékfejlesztéssel tudjunk foglalkozni.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Attól függ milyen az az egy ötlet. Mi, Orsival karakterünkből és a Plukkido céljából adódóan nem tudunk egy ötletben gondolkodni. Az elkészült termékeink a Plukkido szemléletének mindössze egy-egy megnyilvánulási formái. Egy komplex problémákört szeretnénk megoldani, de ennek eszközei nagyon különbözőek, ezért végülis olyan mintha több ötleten dolgoznánk egyszerre.

 

Mik a tervek, mi lesz a következő eszközötök?

Fejlesztjük az alkalmazásunkat, ami az unalmas és kényelmetlen, hosszú utazásokat teszi izgalmassá a kisgyerekek, sőt az egész család számára.

Ezt az eszközt is saját erőből finanszírozzuk, ahogy a többi termékünket is. Szerencsénk van, hogy az első verzió elkészítéséhez remek szakemberek csatlakoztak a projekthez. Remélem kitartanak mellettünk, amíg sikeres üzleti modellt csatolunk mögé.

 

Tőkét nem is kerestek?

De, néha. Aztán megunjuk a sikertelenséget. Egyelőre hiányzik a csapatból egy üzletember és ez volt az, amin legtöbbször elbuktunk a kockázati tőkéseknél. Angyalokkal még nem találkoztunk.

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Kell a személyes érintettség, hogy hitelesen tudd képviselni az ötletet és motivált legyél a nap 24 órájában. Aztán kell hozzá egy csapat, jó esetben azon belül valaki, aki stratégiákat vet papírra és utána a csapat igazodik is hozzá. Tanulnak a hibáikból és időről-időre újraterveznek. Piacismeret és sales! de az nagyon. Azt most hagyjuk, hogy mi hogy állunk ezekkel… Szóval, ha tudod hogyan kellene csinálni, akkor csináld is, ne csak írogass róla.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Keressék meg azt a problémát, ami az előbb említett személyes- vagy társadalmi jelentősséggel bír számukra és kisujjból ki tudják rázni rá a megoldást, mert értenek hozzá vagy nagyon tájékozottak a területen. Így majd nem adják fel a megvalósítást az elkerülhetetlen, sorozatos kudarcok ellenére sem. A személyes érintettség miatt az alapötletet mindig lelkesedéssel és hitelesen tudják prezentálni és ez sok kaput kinyit majd előttük. A többit meg lehet tanulni.

 

Mióta nyereséges a startup-otok?

Egyelőre nem az. Csak úgy tűnik mintha az lenne, mert sok a siker, sok a megmutatni való történés körülöttünk. Emiatt nehezebb is segítséget találni, mert mindenki azt gondolja, hogy úszunk a pénzben. Nálunk van az alapötlet és a koncepció kidolgozás, a tervezés, a gyártás, a forgalmazás, a marketing. Nyilvánvalóan sokszor, feleslegesen kidobott marketing költségekkel. A gyerekjátékokra vonatkozó szabványnak megfelelni sem olcsó dolog. Épp a napokban láttuk be, elengedhetetlen, hogy a sales valahová, profi kezekbe kerüljön. Nem könnyű jó üzleti partnert találni, válogatósak vagyunk egy olyan területen, amit ráadásul nem ismerünk, csak a megérzéseinkre tudunk hallgatni.

 

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Egészséges megszállottság, jobb esetben fókuszálás.

Időgazdálkodás.

Papírra vetett stratégia.

Legalább egy okos és egyben extrovertáltnak tűnő ember a csapatban vagy rendkívüli prezentációs készségek.

Tanulni akarás.

 

Elérhetőségeink:

 

www.plukkido.hu

info@plukkido.hu

www.facebook.com/plukkido

 

Rozi_hutonel

 

szett_foto

 

Benefitto3

 

Land_doboz_termekfoto

 

Land_figurak_kupacban

No comments yet.

Have something to say?


× egy = 7