Playlate: fesztivál barátoknak!

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

A Playlate csapata vagyunk, és egy olyan szolgáltatást nyújtunk fiatalok számára, aminek a segítségével soha többé nem kell egymást keresgélniük a fesztiválok ideje alatt. Ez két szempontból is fontos manapság: Véleményünk szerint túl sok idő megy el a baráti társaságokban egymás megtalálására, másrészt pozitív biztonsági hatása is van. Vigyázzatok egymásra ha együtt indultok szórakozni (Különösen a társaság hölgy tagjainál fontos ez) !

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Az ötlet természetesen egy fesztiválon született meg, mikor Máté és barátai bosszankodtak egy meleg nyári este. Sokadszorra ugyanazzal a problémával szembesültem. Hol van XY? Nem veszi fel a telefonját, ha esetleg mégis, akkor nem hallani semmit. Pontatlan információkat adunk ilyenkor, így nagyon nehéz egymást megtalálni, ami különösen azért bosszantó mert a belépőjegyek nagyon drágák, A különböző előadókról lecsúszni pedig senki nem szeretne egymás keresgélése miatt. Az ötlet megszületett, a kivitelezéssel még várnunk kellett, tekintve hogy egy amerikai startupon dolgoztunk épp, de ekkor már éreztük hogy szükségünk van erre az applikációra, és másokon is szeretnénk segíteni a piacra léptetésével.

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Mérnöki pályán helyezkedünk el mindannyian. Bár különböző területeken dolgozunk az IT-ban, a legfontosabb hogy a termékhez mindenki hozzá tud nyúlni, a kellő háttér mindenkinél megvan.

 

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Mindenképpen szeretnénk ha a Playlate egy globálisan ismert branddé fejlődne. Az embereknek egy olyan alkalmazást szeretnénk nyújtani, amit ha bármilyen fesztiválon, klubban elővesznek, használhatják. Ott lesz a térkép, ott lesznek a barátai, és azonnal információkat kaphatnak egymás pozíciójáról.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Mindkettő, tekintve hogy mi is fogyasztók vagyunk.  Ugyanolyan tagjai vagyunk a célközönségnek mint bármelyik fesztiválozó, a nyár folyamán több mint egy tucat hazai es külföldi fesztiválon fogjuk elérhetővé tenni a  Playlate-et. A február végi EDC Mexico-n 2000 felhasználónk által generált adatokból fontos következtetéseket vontunk le, mind a fejlesztési mind UX szempontból.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

A legfontosabb célunk hogy minél több fesztiválozó megismerhessen minket. A visszajelzések alapján, a felhasználóknak nagy szüksége van a Playlate-re. Ahhoz, hogy lehetőségük legyen használni, tudniuk kell az alkalmazásról. Ehhez marketing kampányokra van szükség, melyhez szponzorokat keresünk. Szeretnénk a nyarat úgy zárni hogy a felhasználóink olyan élménnyel gazdagodjanak a fesztiválokon amihez a Playlate is hozzátehetett!

 

Jelenleg hol tartotok?

Van már több mint 2000 felhasználónk Dél-Amerikában, több mint 15 fesztivált céloztunk be nyár végéig Európában illetve Észak-Amerikában. Egyre többen ismerhetik meg a Playlate-et, aminek nagyon örülünk.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Gondolkodni lehet többen is, de nem szabad elaprózni magunkat. Egy cél lebegjen az ember szeme elött, arra kell 100 százalékosan rákoncentrálni ez a mottónk.

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Az ötlet az egésznek kb. 1%-a. A kivitelezés, a brand, a marketing, a megfelelő piac pozicionálása adja véleményünk szerint egy startup sikerét. Azt is fontosnak tartjuk, hogy a startup ne féljen kis, niche piacon elindulni. A Facebook egy Amerikai egyetemen vált sikeressé, nem célozták be a “mindenki a világon” piacot rögtön a kezdetektől.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Minden startup-guru első számú tanácsa, hogy a “tökéletes ötlet” megálmodása után a lehető legrosszabb dolog amit tehetsz, hogy elvonulsz és titokban megvalósítod hosszú hónapok vagy évek alatt. Mi az első naptól kezdve nyíltan beszéltünk az ötletről mindenkivel aki szembejött, piackutatást végeztünk titkolózás nélkül. Így a felhasználók valódi szükségleit hamar megismerhettük.

 

info@playlate.com

www.playlate.com

annamari

No comments yet.

Have something to say?


nyolc − = 7