Interjú: obengo

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Az obengo riportolási rendszer „egygombos” megoldást kínál, amely segítségével gyorsan és átláthatóan prezentálhatók a vállalati döntéshozatalban releváns adatok.

A csapat jelenleg két aktív tagból áll: Seres Regina és Pletl Gábor.

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Elsősorban a Szegedi Tudományegyetem hallgatói voltunk, a tanulmányok során több projektbe is belekezdtünk, de végül mindegyik a polcon végezte.

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Teljes mértékben az átlagot képviseljük ebben a kérdésben. Az első ötlet sörözés közben vetődött fel és semmi köze nem volt az obengo-hoz. Egy „project outsourcing” alkalmazással indultunk meg az obengo jelenlegi állapota felé, de viszonylag rövid időn belül rájöttünk, hogy eddig is megoldották a cégek ezt a problémát. Valószínűleg bejáratott rendszereket használnak erre és kevés az esély arra, hogy 0 nagyvállalati tapasztalattal egy világmegváltó terméket prezentáljunk a témában.

A metamorfózis során kialakult az obengo ami tulajdonképpen már egy létező igényt elégít ki. Egy riportolási rendszer. Jellemző rám (Gábor), hogy mindig a trendekkel ellentétesen próbálok pozícionálni. Ebben az esetben egy anti cloud megoldásról van szó. Véleményem szerint a cloud egy fantasztikus dolog és szenzitív vállalati adatok tárolásakor is kitűnően használható, de sosem lesz 100%-osan biztonságos. Ezért kiagytuk a felhőt, és így csökkentettük a felelősségünket is az üzemeltetés során.

 

Üzleti műszerfalat akartok létrehozni vagy valami mást?

Az üzleti műszerfal kitűnő megnevezés. Tulajdonképpen különböző mutatók segítségével valós idejű adatokból képesek vagyunk információt szolgáltatni a döntéshozó számára egyetlen kattintással.

Ha már műszerfal, abban az esetben, ha valamit nem mutat, akkor nem mászunk a motorháztető alá. A felhasználó értesíti az illetékest, esetünkben az adminisztrátort és pillanatokon belül megoldja a problémát. Az obengo nem várja el a döntéshozótól, hogy mélyreható ismeretei legyenek a vállalat adattárházával kapcsolatosan. Nem kell tudnia, hogyan kell olyan grafikont létrehozni, ami valóban azokat az adatokat vizualizálja, amelyekre szüksége van.

Egy előfeltételezés alapján jutottunk erre a következtetésre: Szerintünk a döntéshozó nem változtatja gyakran azokat a mutatókat, amelyek alapján döntést hoz. Minél többet használja, annál kevesebbszer lesznek igényei új mutatók kialakítására, hiszen a használat során már kialakított magának egy olyan műszerfalat, amelyre támaszkodhat.

 

A technológiát is Ti akarjátok adni vagy az ügyfél adatbázisából dolgoztok?

Úgy gondoltuk biztonságosabb a rendszer, ha az ügyfél adatbázisát használjuk úgy, hogy kizárólag Ők férnek hozzá a szenzitív adataikhoz, s mi, a központi szerveren ebből semmit sem látunk. Későbbi terveink közt természetesen szerepel az, ha az ügyfél igényli, mi adjuk a rendszer mögé az adatbázist.

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Elsősorban közösségi munka, de nagyon fontos, hogy legyen valaki, aki képes keretbe foglalni a csapat munkáját és a cél felé irányítani.  

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Úgy gondolkodtunk, hogy abban az esetben, ha mi vállalati vezetők lennénk, mi lenne a legmegfelelőbb módszer, ami a mindennapjainkban megkönnyítené az életünket egy-egy döntéshelyzet alkalmával. Egyértelmű volt számunkra az, hogy bonyolultnak és feleslegesnek találtuk a telefonon, tableten történő információ vizualizáció összeállítását. Annyit szerettünk volna, hogy a legfontosabb információk, egyetlen “érintéssel” elérhetővé váljanak úgy, hogy azok az információtartalma a lehető legmagasabb legyen. Ezt az igényt alátámasztotta számunkra egy-két vezető is. Tehát valójában úgy gondoltuk, hogy a két elképzelés találkozik.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Jelenleg nem tudok megnevezni egyetlen problémát sem. Folyik a munka, a kezdetleges, működő prototípusból igyekszünk a termékfejlesztés során egy olyan rendszert összerakni, ami alkalmas a nyilvános tesztelésre.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

Elsősorban emberre lenne szükségünk, hogy a termékfejlesztés nagyobb ütemet vehessen fel. Mivel a projektet jelenleg magunk finanszírozzuk ezért pénzre is szükségünk van a csapat bővítéséhez.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Elég egy is, ha van benne potenciál és a csapatban elég kitartás a megvalósításához. Az igazi ötletek a fejlesztés során fognak csak kelleni. :)

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Jó termék, jó csapat, jó terv és kitartás. A kapcsolati tőke sem elhanyagolható, főleg az obengo esetében ahol a felhasználók egy jól meghatározható csoportból érkeznek.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Ne engedjék, hogy bárki befolyásolja őket, mert csak akkor működik, ha hisznek benne. Ha jó ötletnek tartják, tartsanak ki mellette és valósítsák meg. A többi csak marketing kérdése.

 

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Kompetencia, vízió, kitartás, piac, időzítés.

http://obengo.com

No comments yet.

Have something to say?


nyolc × 9 =