Interjú: miutcank.hu

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Hárman alapítottuk, Szabó Dávid, Bakó Zsolt és Horváth Gazsi, a Miutcánk.hu-t. Ez az első magyar lokális közösségépítő oldal. Jelenleg a Miutcánk.hu weboldalként érhető el. Mellette írunk egy blogot is ahol jól működő közösségeket mutatunk be és havonta tartunk piknikeket ahol élőben is találkozhattok szomszédokkal és velünk.

-       Piknikek: https://www.facebook.com/miutcank.hu/events

-       Az oldal: http://miutcank.hu/

-       Blogunk: http://miutcank.blog.hu/

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Dávid: BKF-en tanultam Turizmus és vendéglátást, mellette több egyetemi diák szervezetben tevékenykedtem.

Zsolt: szabadúszó programozó voltam az elmúlt 10 évben.

Gazsi: a német Vodafone-nak dolgoztam hat BME-n töltött év után

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Dávid: Az alap ötlet az én fejemből pattant ki 2013 nyarán.
Abban az időben elég sokat jártam át az alattuk lakó nagyszüleimhez apróságokért. Ha pont hiányzott egy kis olaj az ebédhez, vagy pár szerszámra volt  szükségem mindig átkopogtam. Gondolkoztam, hogy hogyan lehet megoldani ezeket az apró kis problémákat ha nincsenek rokonok a szomszédban. Manapság legtöbben még a szomszédok nevét sem tudják, nemhogy a környékbeliek kisebb nagyobb problémáiban segítenének. Eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha lenne egy olyan platform ahol kifejezetten a környékbeliek tudnának először tudomást szerezni egymásról majd szépen lassan ez a sok, egy helyen lakó ember egy bizalomteli összetartó lakó-közösségé kovácsolódna. Ez egy hatalmas érték a mai felületes és elhidegült világunkban.

Segítséget, információt adni és kapni és emellett a környezetükre is fenntartható és pozitív hatással tudnának lenni.

 

Ez egy közösségi hálózat vagy annál több?

Gazsi: A Miutcánk.hu egy lokális közösségi oldal. Az egy helyen élőknek segít megismerkedni egymással és bizalmi lakóközösséget kialakítani. Emellett a Miutcánk.hu egy mozgalom is, ami arról szól, hogy nézzünk szét a környéken, ismerjük meg a szomszédjainkat, a környező boltokat. Menjünk és találkozzunk offline ne csak online. Ezt erősítjük a rendszeres piknikjeinkkel, ahol a felhasználók, a szomszédok valóban találkoznak és személyes kapcsolatokat alakítanak ki.

Nálunk a hasznosság van a központban, a szomszédjainkkal azért találkozunk, mert közös dolgunk van, mert együtt élünk.

 

Ki akarjátok bővíteni egyéb dolgokkal, mint mondjuk közösségi vásár?

Zsolt: Rengeteg ötletünk van és még annál is több ötletet kaptunk az elmúlt évben, hogy milyen funkciónak tudnának használni az oldalunkon. Sok jó ötletet persze megvalósítani is meg kell. Ezért szép sorjában haladva építkezünk és mindig a legfontosabb funkciókkal bővíteni az oldalunkat.

Most a felhasználói visszajelzések alapján teljesen újjá terveztük a designt és az interakciókat. Bevezetjük a tag rendszert, erre intelligens ajánló algoritmusok épülnek. Mindenki felajánlhat három cuccot és cserébe hozzáférést kap 900-hoz. Ezzel létrehoztuk a legnagyobb közös eszköztárat! Skálázhatóvá és többnyelvűvé tettük az oldalt. Nemsokára beszámolunk a teljes átalakításunkról is.

 

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Gazsi: Nagyon erős a magyar kötődésünk, ilyen bizalmi közösségi oldalt csak helyben lehet építeni. Most a fő célunk itthon igazán nagy tömegekhez eljuttatni a rendszert. Utána előkészítjük a külföldi piacra lépést. Első állomásunk Budapest után Berlin lesz.

Dávid: Szomszédok és internet mindenhol van, mi velük építünk közösségeket, nekik segítünk. Irány Európa!

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Dávid: Kellenek a zsenik is, de ha nincs szinergia és összhang akkor elég hamar kidurran a startup. Közösségi oldalt közösség nélkül építeni meg nem lehet. Hosszútávon csakis közösségi lehet egy startup.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Dávid: Mindkettővel. A csapatban elég nagy a  kreativitás. De a kezdeti csak a saját fejünk után megyünk szindrómát felváltatta a Lean szisztéma. Ötleteink, nagy részét, kicsibe megnézünk leteszteltünk felhasználóinkkal és utána kezdünk el vele komolyabban foglalkozni.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

David: Szeretnénk megtalálni a számunkra legrelevánsabb intézményi befektetőt ami a megfelelő szakmai tudás és kapcsolat rendszer mellett a vízióinkkal is egyetért és fontosnak tartja a küldetésünket.

Gazsi: Manapság hihetetlenül sok erőforrással nem élünk. Nem ismerjük a szomszédokat, nem tudjuk, hol, mit találunk, nem tudjuk, hogy ki tud nekünk segíteni, nem tudjuk, hogy mit kezdhetünk a nem használt cuccainkkal. Ezt a pazarlást akarjuk megszüntetni. A környékünkben rejlő erőforrásokat ki kell aknázni. Az a feladatunk, hogy elérjük mindenkinél, hogy ha keres egy szakembert először a szomszédjait kérdezze meg. Ha pl keres egy futótársat először a környéken nézzen szét. Ha ezt a gondolati váltást elérjük, rengeteg problémát oldunk meg egy csapásra.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

Gazsi: Jelenleg egy nagyobb tőke bevonásán dolgozunk, amivel elkezdhetjük a  külföldi piacunk építését. A pénz azonban csak egy eszköz, hogy olyan emberekkel bővítsük a csapatot, akikkel mi tudunk a leggyorsabbak és legjobbak lenni. A szomszédok minden oldalon ugyanazok lesznek, tehát aki az első lokális közösségi oldalt felépíti azé lesz a piac. Az USA-ban vagy a UK-ban egészen más léptékben épülnek a közösségi oldalak, nekünk náluk is jobbnak kell lenni, ehhez a legjobb csapat kell.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Zsolt: Számunkra most első számú cél, hogy a Miutcánkat sikerre vigyük, ehhez rengeteg apró ötlet kell. Most ezen dolgozunk, egyszerre igazából egy ötletet lehet végig vinni. Hogy utána ezzel fogunk foglalkozni vagy más ötleteken dolgozni azt nem tudom megmondani.

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Dávid: Elhivatottság, megfelelő alapítótársak, tudni kell fókuszálni, kreativitás, megfelelő kapcsolati tőke, alázat és persze az ÓRIÁSI kitartás és hit.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Dávid: Teszteljék a piacot, mondják el minél több embernek akiknek csak tudják.

Minél hamarabb jöjjenek ki egy MVP- verzióval és kezdjék el nagyon fokuszáltan gyűjteni visszajelzéseket.  Majd a visszajelzések alapján apró kis lépésekben fejleszteni a terméküket, szolgáltatásukat.

Ne foglalkozzanak egyszerre mindennel.

Keressenek megfelelő alapítótársakat. 

Kezdjenek el hinni magukban.

ÉS NE ADJÁK FEL !!!

 

 

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

 

1.    Vízió -  Maga az ötlet integritásban legyen az alapitokkal

 

2.    Csapat – Ha a csapat tagjai megbíznak egymásban és elhiszik, hogy képesek megcsinálni akkor már csak meg kell csinálni :)

 

3.    Tanulás – A megfelelő visszajelzések folyamatosan gyűjtése s az eredmények folyamatos tanulmányozása.

 

4.    Priorizálás és lézer fókusz   – Az egyik legnehezebb dolog ,egy első startup éltében meghatározni a következő legfontosabb lépést és azt maximális fókuszáltsággal kivitelezni.

 

5.    Kitartás – Türelem és hit.

 

 

miu_pingu

eljott_az_ideje

No comments yet.

Have something to say?


6 × hat =