Már csak pár napig nevezhetsz az egymilliós Big Data startupversenyre!

 

Villámgyors mobilnet kell a BigData-hoz! – de Te is legyél gyors, mert már csak pár napig nevezhetsz a nagy, EGYMILLIÓS Big Data startupversenyre: www.bigdatacontest.hu ! A Big Data technológiák nem csak az ügyfélkezelésben vagy az eladásösztönzésben, de a gépek közti mobilkommunikációban is elképesztő lehetőségeket tartogatnak. Különösen az új, LTE-Advanced, illetve az 5G hálózatok pörgetik majd fel az adatelemzés sebességét, elképesztő, új utakat nyitva. Startupoddal hasonlóban gondolkodsz? Nevezz tehát erre a egymilliós díjazású versenyre, itt: www.bigdatacontest.hu

A mobilinternet új generációjának, az 5G-nek a Deutsche Telekom 2015. szeptember végén az 5G:haus nevű projektjében a Kumu Networks-szel a világ első éles tereptesztjét is végrehajtotta, méghozzá oda-vissza adatáramlással! LINK: https://www.telekom.com/media/company/288612 Rövidesen, 2016 folyamán Észak-Amerikában a Verizon hétköznapi, szimulált helyzetekben is tesztelni fogja, sőt, pár héten belül a franciaországi Belfortban az Orange indít próbát. Itthon pedig a Magyar Telekom is már a 4G következő generációját, az LTE-Advanced technológiát fejleszti. (Egyelőre a 4G-vel és a közeljövőben az LTE-Advanced-dal nagyon jó minőségben ki tudják szolgálni a kapacitásigényeket.) Nagyon fontos, hogy nem csupán arról van szó, hogy 4K videókat töltögethetünk le pár év múlva mobilra, e helyett sokkal inkább a Big Data és az Internet of Things trendet kiszolgáló intelligens hálózat lehet majd az LTE-Advanced, illetve a várva-várt, az évtized végétől kereskedelmi felhasználóhoz kerülő 5G. Ennek gőzerővel folyó fejlesztésében – többek közt – olyan nagy cégek mozognak mint az említett Deutsche Telekom, az Ericsson vagy a Cisco – csakhogy pár ICT óriást említsünk.

A Cisco például a Fog Computing (Köd számítástechnika) néven olyan új rendszert definiál, amelyben a végponti hardverek és szenzorok is sokkal okosabbak a maiaknál, például elosztják egymás között az adatforgalmat, így optimalizálva a hálózat terhelését. Ilyen mennyiségű adatfolyamhoz ugyanakkor teljesen újfajta feldolgozási módszerek is kellenek, amelyek immár a köznyelvben is Big data gyűjtőnéven ismertek. Igaz e fogalom elsősorban az emberekre, fogyasztókra vonatkozó adatgyűjtésről szólt – legalábbis eddig. Ha a gépeink is globális hálózatot alkotnak, akkor Big Data gyanánt nem csak arról lesz szó, hogy mondjuk a telefonszolgáltató tudja merre szoktunk nyaralni, vagy épp elhagyni készülünk a szolgáltatást, sokaknak fura, az is, hogy a pár perce a Google-n keresett tévékészülék hirdetése felbukkan böngészés közben. Pár év alatt szint fű alatt iparággá nőtt a Big Data projektek sokasága. Az adatbányászatot a Big Data váltotta fel.

Mi a különbség? A vásárlók szokásai, vagy a banki ügyfelek fizetési jellemzői éppúgy érdeklik immár a megrendelőket, mint az e-shopokban lévő áruk jellemzői, vagy a zenehallgatók vásárlói kedve. Minden adat érték, a Big Data szakemberek pedig képesek megmutatni az összefüggéseket, az eddig láthatatlant. Ehhez kellenek a Data Scientis-tek, a data analys-tok, a data engineerek, a data architecht-ek, a statisztikusok és további adatvarázslók. Ha ti ilyenek vagytok, vagy ilyen üzletre, illetve pályára készültök jelentkezzetek: Mint – remélhetőleg – jól ismert startup körökben, a Magyar Telekom és a Kitchen Budapest pályázati felhívást tett közzé a Big Data területen tevékenykedő szakemberek, kis- és nagyvállalatok számára. A pályázat célja olyan konkrét, megvalósítható ötletek és megoldások inspirálása, melyek telekommunikációs adatok Big Data módszerekkel történő kreatív felhasználását célozzák. A pályázatokat tehát 2016. január 15-ig (péntekig) várják a program weboldalán, a www.bigdatacontest.hu címen, ahol előzetesen a verseny minden feltételéről és részletéről tájékozódhatnak, továbbá regisztrálhatnak az érdeklődők.

Az okostelefonokhoz hasonlóan, amelyeket jellemzően kamerákkal, giroszkópokkal, gyorsulásmérőkkel vagy akár hőmérsékletmérőkkel és műholdvevő egységekkel szerelnek fel, mostanra már szinte minden eszközbe építenek érzékelőket. A technológia már arra is készen áll, hogy mindezeket a különböző eszközöket mobil szélessávval összekösse, azaz a hálózattechnológiát már nemcsak ember és ember vagy ember és dolgok összekapcsolására lehet használni, hanem a dolgok is kapcsolódhatnak egymással; adatáramlást biztosító kapcsolat jöhet létre például a háztartási gépeink és az elektronikus használati tárgyaink között. Az „Internet of things” lehetőségeinek csak a fantázia és az ésszerűség szab határt, a telefonok „megokosításához” hasonlóan szinte bármi intelligens eszközzé alakítható.

A telekommunikációval foglalkozó cégek számára ez egy izgalmas terület. Gondoljunk csak például az intelligens otthonra, amely napjainkban kezd piacéretté válni. Az okos termosztát vagy az okos óra tulajdonképpen az okos otthon távvezérlő eszközei lehetnek, vagyis távolról sem csupán divatcikkek vagy érdekességek, hanem költségcsökkentő, hatékonyságnövelő és egyszerűsítő megoldások, amelyek hamar nélkülözhetetlenné válhatnak. Most az a tendencia látszik, hogy egyre több gyártó belép az okos otthon típusú szolgáltatásokba, és megszületőben van a technológiai standard. További érdekes részletekkel szolgál a témában készített interjúnk Dobó Mátyással, a Magyar Telekom Product House-ának igazgatójával. LINK: http://insiderblog.hu/blogzine/2015/11/18/ilyen-otleteket-keresnek-a-millios-dijjal-kecsegteto-big-data-contestre/

Mit keresnek? A versenyre várnak minden Big Data területen tevékenykedő szakembert és vállalatot. Alapvetően nyitottak minden üzletileg fenntartható koncepcióra, ötletre. Előnyt jelentenek a már működő megoldások vagy prototípusok, illetve a már létező üzleti kapcsolatok, folyamatok adatvezérelt átalakítása. A Telekom tehát nyitott bármilyen, ügyfelei számára értéket teremtő, üzleti szempontból fenntartható, és a gyakorlatban megvalósítható ötletre és megoldásra. Az ötletek alapulhatnak csak a Magyar Telekom adatkörein, vagy azok más, külső adatokkal történő összekapcsolásán. Az elbírálásban előnyt jelent az ötlet újszerűsége, egyedisége, megvalósíthatósága, és az esetleges külső adatpartner előzetes együttműködési szándékának megszerzése.

Kiemelt szempont, hogy az adatok felhasználásának meg kell felelnie az adatvédelmi törvényi szabályoknak, vagyis az adatok vissza nem fejthető, az ügyfélhez soha nem kapcsolható módon, vagy az ügyfél kifejezett beleegyezésével kerülnek felhasználásra. A zsűri által kiválasztott pályázók számára a Magyar Telekom és a Kitchen Budapest vezetői és Big Data szakértői előtt bemutatkozási lehetőséget biztosít. A legjobb megoldást szállítók közül a nyertest a zsűri a Final Pitch-en előadott prezentáció és egy interaktív beszélgetés alapján választja ki. A pályázat fődíja 1 millió forint!

Forrás Insiderblog.hu

No comments yet.

Have something to say?


6 + négy =