Interjú: Lifedirector

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Müller Zoltán vagyok, közgazdász és gazdasági informatikus. Budapesten élek és  felségemmel dolgozunk a LifeDirectr.com életmód szervező startupon.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Főállásban cégvezetőként dolgozom egy magyar tulajdonú cégcsoportnál.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

10 éve kezdtem el foglalkozni az elsikkadó újévi fogadalmak problémájával. Akartam a változást, tudtam milyen szokásokat kellene kialakítanom, de mégsem sikerült ezeket beillesztenem a hétköznapokba. Kísérleteim eredményeként létrejött egy módszer, melynek lényege, hogy fogadalmaink mellé 52 rubrika kerül, mely az 52 hetet jelenti, és minden héten elővesszük elhatározás listánkat és értékeljük az egyes fogadalmak haladását. A módszerre épülve született egy weboldal www.lifedirector.com  , ahol a felhasználók személyes fiókjukban rendszerezhetik elhatározásikat, hetente kapnak egy emlékeztető e-mailt, melynek nyomán értékelhetik  elmúlt heti haladásukat.  Így valós életmód átalakítást érhetnek el. Emellett ötleteket meríthetnek más felhasználók elhatározásaiból..

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Magyarországon 2000 felhasználónk van, szeretnénk külföldön is terjeszkedni (angol nyelvű oldal működik)

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Mindenképp kell egy kreatív és elszánt egyén az induláshoz, de a közösség ereje nélkül nehéz továbblépni.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Az alapkoncepció a személyes problémára és annak megoldására született, de tapasztalatom alapján a fogadalmak elsikkadása és a változás megvalósításának nehézsége általános probléma. Az eredeti koncepció továbbfejlesztését folyamatosan a felhasználói visszajelzések alapján végezzük.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Egyértelműen a felhasználószám drasztikus növelése a következő lépés, mellyel nehezen haladunk marketing költségvetés hiányában.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

A startup cégek nagy része nem jut el sajnos a sikerig, ezért aki mindenképpen ki szeretne törni annak több ötlet kell hogy legyen a tarsolyában. Azonban úgy gondolom, hogy a egyszerre egy projekt megvalósítására kell minden erőforrást összpontosítani és ha látszik hogy az semmiképp nem megy akkor előhúzni a következő ötletet. Máskülönben elforgácsolódik az energia és „aki sokat markol az keveset fog”. 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

A piacra jutás minden projekt esetében más. Nálunk az első volt a működő termék, az első felhasználókat személyesen regisztráltuk be, a következő lépés az online marketing és a felhasználói ajánlás lesz.

Ez az elmélet, a nehezebb része, a megvalósítás. úgy mint az életvitel más területein fontos a rendszeres kontroll a „heti követés”, e nélkül a projektek nagy része ellaposodik. Ha meghatározzuk a szükséges lépéseket akkor azokat következetesen meg kell valósítani. 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Nagyon fontos, hogy az alapötlet megszületése után a működőképes termék koncepció álljon össze, melyhez nagy segítség ha tesztelik potenciális felhasználókkal. Fontos az üzleti modellről is előre gondolkozni, mert a befektetők nagy részben azt kérdezik. Önerőből létre kell hozni egy működő „prototípust” utána pedig kell egy jó prezentáció, amihez jó tippek vannak a neten és lehet gyakorolni a különböző startup klubbokban.  

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

1 Jó alapötlet

2 Elkötelezett csapat

3 Felhasználói visszajelzésekre épülő fejlesztés

4 jó marketinges

5 rengeteg munka

+1 rengeteg szerencse

Ami még kellene: elérhetőség, weboldal, alapítók, stb.

www.lifedirector.com

Irányítsd TE az életed!

lifediretor@lifedirector.com

Müller Zoltán, Müllerné Topor Ágnes

No comments yet.

Have something to say?


− 3 = négy