Letsee Beer: ismerd meg a söröd!

Egy koreai startup megalkotta az online sörbibliát, csak le kell fényképezd az üveget és máris mindent tudsz az adott sörről. Mennyire gyümölcsős, milyen íze van és így tovább, számtalan hashtag van, ami segíti a kattintáson alapuló alkoholizálást. Nyilvánvalóan itt kézműves sörökről van szó, nem a mainstream termékekről, az ötlet maga kiváló, mondok egy példát, „Nem vagyok én apáca” és a Békésszentandrási Meggyes sör között elég nagy a különbség, ez utóbbi inkább ciderre hasonlít, az előbb meg inkább sörre, előbbiben benne van a kesernyés íz, utóbbi meg inkább édeskés. Ez csak egy a sok közül, nem lehet tudni egy sörről kívülről, hogy milyen, bár többnyire az ember az ilyen söröket egy erre megfelelő helyen, értsd kocsmában issza, ahol tudnak felvilágosítást adni arról, hogy amit kérsz milyen. Csak, hogy védjem is a startupot, lehet multiban is kapni kézműves söröket, ott meg nem tudja senki elmesélni a történetét. Ezért még az ötleten van mit javítani, van pro és kontra is, véleményem szerint érzi is az alkotója azt, hogy itt még finomítani kell ezen.

Visszatérve a startupra, iOS és androidra elérhető az alkalmazás, szerencsénkre egy központi adatbázisban tárolja a söröket, amit az első használat során le is kell tölteni, később elég csak a frissítéseket. A startupnak nem ez a fő profilja, számukra az augmented reality a cél, ez csak egy megoldása a fizikai és virtuális világ összekapcsolásának. Ahn Sangchul, a startup vezetője rájött arra, hogy az emberek szeretik megosztani a sörrel, ill. alkohollal kapcsolatos élményeiket. A startup 2014 júliusában indult, az első alkalmazásuk a Letsee Beer, jelenleg 400 féle sör található az adatbázisban, amelyeket kizárólag a „tudomány” érdekében ők maguk ittak meg és vitték fel a rendszerbe. Ők akarnak lenni az augmented reality Google-ja, további terveik is vannak, mit lehet ezzel a technológiával kezdeni, meg is nyerték a Tech in Asia versenyét a „label” kategóriában, nekik volt a leghatékonyabb a beolvasási képességük. A CEO tervei között szerepel az, hogy sétálva az utcán meglátunk egy terméket, azon nyomban azonosítsa a rendszer és máris lássuk a bemutatókat, véleményeket, egyéb lehetőségeket. 

https://www.techinasia.com/letsee-shazam-beer/

No comments yet.

Have something to say?


hét − = 1