Kickstarter siker lett a Pikkpack

Megkérdeztük Gulyás Sárát, hogy miként sikerült a Pikkpacknak meghódítani a Kickstarter közösségét. Aki nem tudná a magyar designcipő mintegy 20.000 dollárt gyűjtött a közösségi finanszírozás segítségével. 

Kik vagytok és miért pont ti csináljátok a Pikkpack-ot?

4-en vagyunk a csapatban, ebből főleg ketten Halász Hanna és én csinálunk mindent a Pikkpack körül. Hanna még a Moméra jár és design menedzsmentet tanul, én pedig már végeztem designerként tavaly, a Pikkpack volt a diplomamunkám. 

Hanna a marketingért és a megjelenésekért felel valamint az összes kommunikációért, én a termékért termékfejlesztését, gyártásért, designért. A csapat két másik tagja párom Balogh András aki üzleti elemzőként segíti a munkát, és Callie Wheeler az amerikai csapattag aki az amerikai kapcsolattartó. 

Mikor jött az ötlet, hogyan?

A termék ötlete a tavalyi diplomázásom során jött, inspirációm a magyar bocskorcipő volt, ami egy bőr lapból van kiszabva. Szerettem volna egy modern verzióját elkészíteni, így jött a Pikkpack. A Kickstarter ötlete pedig rögtön az ötös diplomám után a nyáron jött majd azonnal bele is kezdtünk! 

Hogy kezdtetek bele a megvalósításba?

Összeraktuk a csapatot, majd 3 hónapnyi kutatást végeztünk ami a kampány felületére vonatkozott, valamint sajtókutatást is végeztünk ezzel együtt. Több mint 9 hónapot készültünk hogy elindulhasson a kampány. 

Hogy sikerült a Kickstarter kampányt összerakni? Segített valaki?

Senki nem segített az összerakásban, megnéztünk rengeteg kampányt, hogy hogyan építik fel, milyen videót kell készíteni, és mi is leforgattuk baráti segítséggel a mi videónkat. A vizuális világáért én vagyok a felelős, letisztult és egyszerű világot képzeltem el a Pikkpackokhoz. Nulla büdzséből készítettük, tényleg mindent magunk raktunk össze. 

Van-e távolabbi célotok az egésszel?

Jelenleg a sikeres kampány összege elég arra a körülbelül 200 pár cipő legyártására és szállítására amit elterveztünk. Investorokat keresünk és próbáljuk mégjobban elhelyezni e terméket a piacon.  

Hogy tervezitek a jövőt?

Egy nagyobb márkát szeretnénk létrehozni ami nem feltétlenül csak ezekre a cipőkre épül. Bővítenénk a portfóliót más típusú termékekre.

Sikernek gondolod-e a kickstarter kampányt? Milyen egyéb haszon jött belőle, mint a pénz? Mennyit költöttetek rá és mennyi jött vissza?

Semmit nem költöttünk a kampányra. A pr-t is mi végeztük, rengeteg e-mailt küldtünk 0-24. A pénz mellett a siker és a megjelenés, amit kaptunk a kampánnyal. Valamint rengeteget tanultunk, és a marketünket is jobban megismertük. Valódi vásárlók valódi visszajelzéseit kaptuk a kampányon keresztül. 
 

Mit gondolsz mit buknak el mások, akik nem tudnak végigvinni egy kampányt?

A validációt. 
 

Mit látsz a kulcskérdésnek a saját kampányodban? Mit csinálnál másképp, ha holnap kezdenéd?

A marketinget fél évvel a kampány előtt elkezdeném! Mi sajnos nem így tettünk mert labilis volt az indulás. De ha újrakezdeném tudnám, hogyan kéne másként csinálni már!

 

No comments yet.

Have something to say?


× 3 = három