Interjú: Sonoroo

Ami igazán nagyszerű, az egyszerű!

 

Kik vagytok ti, honnan jöttetek, és mi volt a célotok?

Ez egy sok tapasztalatból összeállt cég. Ketten vagyunk, akik bankoknak adunk kommunikációs, és reklám tanácsokat, harmadik társunk informatikai szakember, az IBM-nek dolgozott több mint 10 évig itthon és Amerikában is, és van közöttünk egy rádiós, aki az ország harmadik legjelentősebb kereskedelmi rádiójánál programigazgató. Mindannyian legalább 10-15 éve, elismert szakembernek számítunk a saját területünkön.

Ez nem is lenne érdekes, hiszen a forradalmat nem cégek, hanem dolgok indítják el, de annyiban talán mégis van jelentősége, hogy megtanultunk, a felhasználók fejével gondolkodni, és az ő vágyaikból indultunk ki. Tudjuk, hogy nem szeretnek megjegyezni online elérhetőségeket, és nehézkes a telefonon ezek begépelése. Nem is teszik, (mi sem,)  így viszont sok érdekes, vagy fontos dologról lecsúsznak velünk együtt. Erre akartunk, egy egyszerű megoldást.

Mi az, hogy forradalmi?

Amikor egy új dolog miatt, alapvetően megváltoznak a szokások.

Jó, akkor úgy kérdezem, hogy a Sonoroo mitől forradalmi?

Attól, hogy alapvetően leegyszerűsíti az életünket. Egy koppintással ott lehetünk azon az oldalon, ami nekünk fontos, vagy érdekes. Ha például egy koncerten „kilőnek” egy jelet a hangfalakból, akkor máris ott van a telefonunkon a link, ahonnan például ingyen letölthetjük a dalokat. Ezt a telefonunk megjegyzi, és ha hazaértünk, akkor már nincs más dolgunk, mint rákoppintani a Tap-On-Spot app-ban (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonoroo.taponspot), egyet. Persze ezt már hazafele is megtehetjük. És tényleg, konkrétan csak egyet.

Azt mondod, hogy a Tap-On-Spot app megjegyzi helyettünk, és be is gépeli?

Igen, pontosan.

Hogyan képzeljem el a mindennapi életben?

Reggel mész dolgozni az autóddal, viszed a gyerekeket, a telefonod ott van, a rádió alatt az autóban. A műsorvezető elmondja, hogy ma mikor, és hol várható sebességmérés. Ezt ha akarod, akkor sem tudod megjegyezni. Alatta viszont elhangzik a jel, és már a telefonodon is van az információ elérhetősége. Délben mész valahová, előtte rákoppintasz, és látod, hogy hol kell különösen figyelned, ha nem akarsz büntetést fizetni.

Kiknek fejlesztettétek ezt az alkalmazást?

Azoknak akik lusták, vagy utálnak gépies dolgokat csinálni.

Mi a dolgom, ha ezt használni akarom?

Semmi extra. Letöltöd a Tap-On-Spot alkalmazást, és ingyenesen regisztrálsz. Ennyi. (Persze most még utoljára be kell gépelned, a „Tap-On-Spot” nevet. J). Természetesen a használathoz szükség van hangjeleket tartalmazó műsorokra, reklámokra is.

Koncerten kívül hol használható még?

Akárhol, ahol ki tudunk lőni egy rövid hangjelet.

Előadásokon például, a hivatkozott anyagot, videót, weboldalt, bármilyen netes elérhetőséget azonnal, és ilyen egyszerűen átadhatunk.

Igaz ez, egy rádió, vagy TV reklámnál, nyereményjátéknál is. Megy a reklám, vagy felhívás, alatta megszólal a hangjel, és máris a telefonunkon van a netes elérhetőség. Egy kattintás, és már látjuk a trafipax infót, jelentkezhetünk tesztvezetésre, vagy azonnal megnézhetjük az abban a pillanatban akciós ajánlatokat.

A helyzet az, hogy mi is csak kapkodjuk a fejünket, hogy a szórakoztatóipartól, a piackutatásig mennyi felhasználási terület lehetséges.

És mi van, ha nem érdekel?

A telefon folyamatosan gyűjti ezeket az elérhetőségeket. Amikor kezembe veszem, akkor ami érdekel, arra rákoppintok, ami nem érdekel, azt törlöm. Törölni szintén egy, azaz egy koppintás, csak a kis kukás ikonra. Illetve manuális üzemmód is van benne, amikor nem folyamatosan gyűjti az elérhetőségeket, csak ha elindítom a gyűjtést.

Ez legalább annyira forradalmi a reklámszakma számára is.

Igen. Nekik úgy fogalmaznék, hogy egy eddig igazából mérhetetlen TV, vagy rádióreklámjukhoz kötődően, azonnali visszajelzést ad, hogy hány nézőt és hallgatót, és milyen szegmenst érdekelt az ajánlatuk. Az offline, és az online csatornák közötti szakadékot íveli át, egyszerű, és gyors megoldással, úgy, hogy ötvözi az offline egyszerre nagy elérését, az online azonnali mérhetőségével. Ez volt a reklámszakma hiányzó lába a Facebook, és a Google mellett. Most már teljes a kép. Na, ez a számukra forradalmi.

Hol tartotok most?

Van egy működő rendszer a kezünkben.

  • Letölthető már az App store-ról, és a Play áruház-ról (Tap-On-Spot)
  • Középkategóriás, és annál jobb mikrofonnal rendelkező mobilokon biztonsággal működik.
  • Élesben (nem laboratóriumi körülmények között) kísérletezünk, tesztelünk (tapasztalati számokat generálunk). Kivisszük az utcára, bevisszük a koncerttermekbe, a nappalikba a TV-k elé, az autókba a kesztyűtartóba, az előadások tematikájába, szóval mindenhová.
  • Hamarosan indul a pilot kampányunk egy magyar rádióban.

Mik a következő lépések?

Egy nemzetközi reklámcég ezzel az újítással szeretne megjeleni egy reklám-innovációs bemutatón, illetve folyamatosan vesszük fel a kapcsolatot azokkal a partnereket, akiknek fontos, hogy az elsők között használhassák ezt a merőben új technológiát.

Technikailag hogy működik?

Elmagyarázhatnám, de hosszú és unalmas lenne. Egy forradalmat nem megérteni, hanem csinálni kell. :)

 

Elérhetőségek

 

Weboldal:

http://sonoroo.com

 

Android app:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonoroo.taponspot

 

iOS app:

(Tap-On-Spot kulcsszóra meg kell jelennie).

 

Blog:

http://tap-on-spot.blogspot.com

 

Jobbágy Miklós

miklos.jobbagy@sonoroo.com

No comments yet.

Have something to say?


2 × három =