Interjú: Quilmo

Kérdéseinkre Márky Péter, CEO válaszolt:

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

5-fős csapatunk a Quilmo nevű webes applikáción dolgozik. Röviden összefoglalva két dolgot kínálunk:

1.     Egy videochat-es táblafelületet, ami akármilyen tudás átadására alkalmas (angolórától kezdve a php fejlesztés oktatásáig minden lehetséges). Az itt végbemenő „tanórákat” nevezzük session-nek.

2.     Egy piacteret, ahol az emberek pénzért adhatnak, ill. vehetnek session-öket.

A csapat egyik fele Pécsről, a másik Budapestről dolgozik, Airbnb-n szoktunk egy-egy hétvégére kibérelni egy lakást, ha szükséges, hogy egy „kreatív buborékban” együtt tudjunk dolgozni. Az info@quilmo.com – on vagyunk elérhetők.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Schmidt Péter marketinges egy webfejlesztő cégnél, Egri Zoltán, többszörös év weboldala díjas grafikusunk egy nemzetközi reklámügynökségnél dolgozik, Siegl Zoli az Epam Systems-nél backend és Java fejlesztő, Gömöry Tomi pedig a Mito-nál szenior fejlesztő. Jómagam egy banki szoftvereket fejlesztő cégnél dolgozom marketingesként, emellett Péterrel animációs reklámvideókat készítünk startupoknak.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

A pécsi egyetemi éveim alatt japánul akartam tanulni, viszont közel lehetetlen volt a városban japán tanárt találni. Ekkor merült fel az élő tudásátadást helyettesítő platform ötlete.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Külföldben, Amerikára és Angliára célozzuk a marketingünket. Nagyobb, homogénebb és fizetőképesebb piacok ezek, ahol könnyebb elindulni.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Egyértelműen csapatjáték, a feladatok sokrétűsége miatt mindenkinek tolnia kell a szekeret.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Kezdetben sajnos a saját fejünk után mentünk, de mára megtanultuk, hogy minden fejlesztés előtt valamiféle trükkös, kis energiabefektetéssel járó módszerrel fel kell mérni az igényt az adott feature-re.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Az induláshoz szükséges oktatómennyiség megszerzése. A meglehetősen alacsony költségvetésű Facebook kampányaink nem hoztak sikert, így rá kellett jönnünk, hogy az olyan embereket kell megcéloznunk, akiknek égető szükségük van egy helyre, ahol online oktatással tudnak pénzt keresni. A nagy nemzetközi álláshirdető oldalakon adtunk fel hirdetéseket, és el is kezdtek potyogni a jelentkezők.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Érdemes több ötlettel indulni, majd gyorsan kell validálni és kiválasztani a leginkább piacképeset. Errel kell aztán osztatlan figyelemmel ráfeküdni.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Ahogy azt fentebb emlíettem, mi egy nem eléggé validált, többé-kevésbé kész terméket tártunk a célközönségünk elé, akiknek szerencsés módon azért tetszik amit építettünk. Ezzel az a probléma, hogy sokáig mindenféle pozitív visszacsatolás nélkül dolgoztunk, ami megtépázta a munkamorált és késleltette a piacralépésünket.

Ha elölről kezdeném, biztos, hogy „kívülről befelé” építkeznék. Van egy ötletem? Összefoglalom 1 sorban és küldök rá egy párezer forintos kampányt. Ha kattintják, készítek egy kőegyszerű wordpress oldalt, pár gombbal. Megnézem, hogy ott mit kattintanak, és csinálok erre a feature-re valami összetákolt, helyettesítő megoldást. Így haladnék a működő, végleges termék felé. Mindig csak akkor fejlesztenék, ha már biztos piaci igény mutatkozott.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Ha van egy ötletük, amit megvalósításra érdemesnek tartanak, validálják. Ehhez még komolyabb technikai tudásra sincs szükség.

Amikor a csapatot verbuválják össze, bizony legyenek pofátlanok. Sok embertől meg  kell kérdezni, hogy „Szeretnél-e az X ötletemen ingyen dolgozni a jővőbeli milliók reményében?” mire valaki igent mond.

A startup-osdi minden fázisára igaz, hogy soha ne szégyelljetek kérni és kérdezni. Mivel olyan kevesen vannak akik tényleg próbálnak valamit csinálni, azok, akik már elértek valamit rendkívül értékelik az ilyen megkereséseket, és nagyon készségesen segítenek.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

A kitartás, a jó csapatkémia, a piac ismerete, a szüntelen validáció, a későbbiekben pedig a megfelelő befektetőválasztás.

Elérhetőség: info@quilmo.com

Weboldal:

http://quilmo.com/

http://quilmo.com/teach

startupper-int-02

 

No comments yet.

Have something to say?


öt − = 3