Interjú: Kitchenbox

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

A KitchenBox egy elég nagy csapattá vált, 7-8 ember dolgozik azon, hogy rendszeresen finom ételeket és tökéletes minőségű alapanyagokat tudjuk vinni ügyfeleink otthonába. Én Együd Barbara vagyok, a KitchenBox ügyvezetője és egyik alapítója. A teljes operáció lebonyolítása az én feladatom ide értve a csapat irányítását, a marketinget és az üzletfejlesztést is. Alapító társaim Botond Szabolcs és Bak András főleg stratégiai és üzletfejlesztési területen illetve a tőkebevonásban segítenek.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Korábban az egyik nagy étel kiszállító cég marketing aktivitását irányítottam, majd 2 éves angliai tanulmányút után alapítottam meg a KitchenBox-szot. Alapítótársaim Botond Szabolcs és Bak András angyal befektetőként kapcsolódtak be a cégbe és ma is sokat segítenek a stratégiai és üzletfejlesztési területeken. Szabolcs több cégben is jelen van hasonló szerepben illetve a saját vállalkozásokban szerzett tapasztalatai is igen jól hasznosulnak a cégben. András főlek multinacionális területen működött, így az itt megszerzett tapasztalatai sokat segítenek a szervezet fejlesztésben és expanzióban.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

A bevásárlás és a receptkeresés szívás. Az első ötlet az volt, hogy miért nem lehet a hagyományos online boltokból konkrét ételekhez rendelni alapanyagokat, majd kis kutatómunka és piac felmérés után kiderült, hogy külföldön már vannak hasonló modellek. A célunk az volt, hogy egy olyan rendszert hozzunk létre, mely a nemzetközi példák jó elemeit ötvözi és így nyújtja a lehető legmagasabb ügyfélélményt. Közép-Kelet Európa sok szempontból speciális, nagyon szegmentált terület, mi erre a területre dolgoztuk ki a KitchenBox modellt. A legfontosabb, hogy ügyfeleinknek élményt adjunk, a fejlődés, a főzés, a közös tevékenység élményét úgy, hogy ezt ne előzze meg egy időrabló folyamat.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Elsődleges célunk az, hogy a régió meghatározó alapanyag és recept házhoz szállító cégét építsük, így még idén több környező országban és megkezdjük az operációt és célunk Magyarország teljes lefedése.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

A csapatban hiszünk és csapatot építünk. Nem gondoljuk, hogy egy-egy kiemelkedő egyén tudja sikerre vinni a céget. A célunk egy elhivatott és koherens csapat építése akik közösen mindent megoldanak és örömmel mesélnek a KitchenBox-rol. Ez a szemlélet eljut az ügyfelekhez is, így ők is élményt kapnak tőlünk.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Hiszünk abban, hogy egy olyan rendszert, egy olyan megoldást kell adnunk az ügyfeleknek amit mi is szívesen használunk. Ezzel együtt ez nem lehet egy öncélú probléma megoldás. A rendszert és a szolgáltatást az ügyfél visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük, így napról napra közelebb kerülünk az ügyfeleinkhez.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

A piacon nem ismeritek az általunk elindított modellt, így a növekedés kezelése mellett folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél többen megismerjék és megszeressék a KitchenBox szolgáltatását.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Problémát kell megoldani annak minden aspektusával. Operatívan egy problémakört lehet egyszerre kezelni.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Idő, pénz és energia. Az ötlet nagyon messze van a terméktől, a termék a piactól, a piac meg a valós igénytől. Ráadásul mindegyik lépésnél 1000 buktató van. Startupot építeni egy hullámvasút, néha nagyon magasan vagyunk és néha teljesen kilátástalan. Fontos, hogy ha van egy ötletünk validáljuk, ha valid akkor meg naponta 24 órát szánjunk rá, hogy felépítsük. Ha kettő együtt megvan akkor jó eséllyel van helye a terméknek a piacon és sikeres lesz.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Egyrészt csak akkor kezdjék el ha tényleg hisznek benne, másképp nincs is értelme. Másrészt ha hisznek benne és jól csinálják akkor próbáljanak meg több olyan embert találni maguk mellé akik ugyan annyira hisznek benne.. És kész a csapat. A jó csapat és a megfelelő időzítés az alapja mindennek.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Időzítés, csapat, üzleti modell, ötlet, finanszírozás. Ebben a sorrendben!

 

Kitchenbox.hu

Együd Barbara

Barbara.egyud@kitchenbox.hu

Botond Szabolcs

https://hu.linkedin.com/pub/szabolcs-botond/6/b8a/467

Bak András

https://hu.linkedin.com/pub/andrás-bak/7/309/358

IMG_1558

IMG_1555

No comments yet.

Have something to say?


× kettő = 12