Interjú: Foglaljorvost.hu

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Mi a magán egészségügy szallas.hu-ja vagyunk , nálunk magánorvosokhoz lehet online időpontot foglalni. A felhasználóinknak segíteni szeretnénk, hogy telefonálgatás, barátok kérdezgetése és fórumozás nélkül találják meg a számukra legjobb orvost, amiben valós páciens vélemények segítik. Az orvosaink meg azért szeretnek minket, mert egy olyan marketing csatornát nyitunk meg nekik, ami egyszerű, nem kell vele foglalkozni, szöveget írni, hirdetéseket koordinálni vagy Adwords hirdetési felületet kitanulni. A H13-ból dolgozunk már egy éve, nagyon szeretjük.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Marketing és értékesítési területen dolgoztam 12 évig ebből a felét nagy multi cégnél, a csapat 2 tagja is a szállodaiparban foglalórendszerekkel dolgozott előtte.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Még a nagy startup boom előtt kezdtük és tudatosan külföldön működő példákat figyeltünk, aztán az élet adta a megoldást, mert terhes lettem és belefutottam abba, hogy barátnőket ismerősöket kell mozgósítani, hogy ajánljanak egy jó szülész-nőgyógyászt. Aki jó lett volna a város másik felében rendelt, vagy rossz kórházban vezetett szüléseket, szóval nehezen jött össze és egy csomó fölös telefonálás volt benne. Akkor azt hittük, hogy feltaláltuk a spanyol viaszt, hogy foglalási rendszert csináljunk az egészségügyre. Szerencsére hamar felfedeztük, az akkor már elég sikeres zocdoc.com-ot, ami hihetetlen siker lett azóta és az amerikai orvosok fele rajtuk keresztül foglalható. Ráadásul az alapító társammal anno a lánykori nevén Vendéglátóipari főiskolán ismerkedtünk össze, így a szállodai vonal és turizmus foglalási rendszer hátterünk adott volt, szóval tudtuk, hogy ezt nekünk kell itthon megvalósítanunk.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Az egészségügyi szolgáltatások kicsit sajátos terület minden országban, az un. betegút management nagyon függ a helyi egészségügyi ellátó rendszerektől, mennyi a magán, mennyi az alapellátást nyújtó orvos, ki az aki elirányítja a beteget ebben a rendszerben. Itthon úgy tűnik, hogy minden a magánorvoslás felé megy, a kinti terjeszkedéshez nagy helyismeret és beágyazottság szükséges, tehát csak nagyon jó partnerrel érdemes belevágni.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Kevés szerintem a zseniken múló sikertörténet, mi is először világrengető újdonságokon törtük a fejünket és nehezen hittük el, hogy egyszerű ötletekből lehet ma még üzleti hasznot remélni. Ma már inkább a lépésről –lépésre terjeszkedés és stabil növekedésben hiszek és örülök, hogy nem egy világ innovációt kezdtünk el (amiről persze csak mi hittük volna, hogy azJ) Szerintem a siker a szürke hétköznapokon múlik, hogy ott hogyan csináljuk a dolgunkat, amihez inkább hit és kitartás és csapat kell, mint egyéni zsenialitás.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Szerencsére mi fogyasztók voltunk, kb. 30-35 év az a kor, amikor az ember elkezd magának és esetleg családtagjainak egyre több orvos időpontot foglalni. Nem azért remélhetőleg, mert beteg, hanem, mert megelőzni szeretne. Ma már két pici lányommal pedig rutin, hogy nekik vagy akár az anyósomnak, férjemnek időpontot foglaljak. Általában a felhasználóink is nők és ebben a korban vannak, mint mi, így nem esik nehezünkre az ő agyukkal gondolkodnunk.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

A mi történetünket nagyon átszőtte, hogy az alapítói csapat sajnos már nincs meg, barátságunk és üzleti kapcsolatunk is megszűnt az első év végével. Sokat gondolkodom rajta, hogy hol rontottuk el. Persze ez összefüggésben volt a tőke bevonás kérdésével,melyet azóta sem oldottunk meg tökéletesen, de egyelőre egy szuper stratégiai partnerséggel most csak a fejlődésre, növekedésre tudunk koncentrálni.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Régen zseninek tartom a vállalkozókat, hogy honnan vannak ilyen jó ötleteik, ma már én is naponta vélek felfedezni egy-egy piaci rést, mióta a multi életből teljesen átálltam vállalkozói üzemmódba. Nagy a kísértés, hogy újabb és újabb projektekbe vágjon az ember, de ebben nagyon szigorúak vagyunk, hogy nem hagyjuk eltántorítani magunkat a fő csapásiránytól, mert muszáj koncentrálni.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Mi először belevágtunk, viszonylag kevés pénzből, viszonylag gyorsan elindítottuk az oldalt és ezzel validáltuk az ötletünket, a pénz kérdést később gondoltuk át komolyan. Naívan azt gondoltuk, hogy lehet organikusan nőni saját bevételekből, de erre nem lehet alapozni.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Nekünk nagyon bejött, hogy mindenkinek van 5-10 év céges tapasztalata. Kis cégben mindenki több sapkát visel és sokféle dolgot végez, ehhez nagyon jól jön a rutin és a nagy cégeknél szerzett folyamat management tapasztalat, így szerintem pár év multi mindenkinek csak használ, ráadásul mi az induláshoz elég komoly saját megtakarítással rendelkeztünk pont a fizetéseink és elért pozíciók miatt, ami ugyancsak nem hátrány.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Csapat, kitartás, hit, rugalmasság és alkazmazkodókézség és mindenki imádja amit csinál, itt nem fér bele, ha valaki is csak so-so végzi a dolgát.

Straub Fanni www.foglaljorvost.hu  straub.fanni@foglaljorvost.hu

 

No comments yet.

Have something to say?


4 − = nulla