Interjú: Codie

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Team picture

Sziasztok, mi vagyunk a Codie. Egy magyar egy csapat, és célunk, egy olyan értékes oktató eszközt, játékot készítsünk, amely  megtanítja a gyerekeket a kódolás alapjaira,  egy  egyedi grafikus programozási nyelven, és egy szintén egyedi robot játékon keresztül. Az ötlet 2 évvel ezelőtt indult útjának egy Startup Weekenden Lipécz Ádám fejéből kipattanva, majd szép lassan kinőtte magát egészen odáig, hogy a tegnapi nappal indítottuk el Indiegogo kampányunkat ahol szeretnénk támogatást nyerni ötletük piaci bevezetéséhez, és visszajelzéseket gyűjteni a termékről világ viszonylatban.

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

A Codie előtt viszonylag sokan, sokféle dologgal foglalkoztunk. Ádám A BME-re járt mechatronikai szakra és mellette dolgozott a Microsoftnál és a Carnationnél fejlesztőként. Holló Andris szintén iOS programozóként dolgozott a BME-n és számos saját vállalkozásban. Fehértavi Alex  Németországban dolgozott a Foodpanda itthoni bevezetésén majd a PwC-től sikerült elcsalnunk ötletünkkel. Én pedig (Erdei Péter) a HPS reklámügynökség Digitális csapatának projekt menedzsere voltam. Egyébként Alex és Peti Pszichológiát végeztek, így ők alkotják a csapat marketingért, vizuális világért és kutatásért felelős részét is. Oláh Károly, pedig szintén a BME Mechatronikai szakán végzett, majd a Magyar Tudományos Akadémián dolgozott a SZTAKI csapatában. Jelenleg a robot elektronikai tervezéséért felel, de gyakorlatilag ő a csapat egyik adu ásza, ha kell forraszt, ha kell fejleszt, és ha kell ugyan olyan lelkesedéssel oktat gyerekeket.
 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Az ötlet azon az ominózus Startup weekenden indult ahol Ádám akkor még egy teljességében más csapattal megalkotta egy irányítható tank ötletetét. Azonban hamar kiderült, hogy több van a kis robotban mint egyszerű játék, így további versenyeken és sok-sok átvirrasztott éjszaka után elkezdett körvonalazódni egy oktatási eszköz és egyben egy kreatívan felhasználható robot társ gondolata amely először Robophone néven látta meg a napvilágot.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Is-is. Úgy érezzük, hogy bár alapvetően hosszútávú potenciál a termék nemzetközi bevezetésében van, de a Magyar piac is rendkívül fontos számunkra. Itt vagyunk otthon, itt is rendkívül értékes és gyors visszajelzéseket szerezünk. Mindezek mellett szeretnénk megteremteni a magyar gyerekeknek is  egy alternatív lehetőséget a programozás és a technológiai ismeretek megszerzésére.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Nehéz ezt külön választani illetve a zseni jelző is igen relatív. Mi azt tapasztaltuk jót tesz a csapatunknak, hogy sokfélék vagyunk és sokfelől jöttünk. De talán ez a kérdés kicsit túlmutat rajtunk. Mi hiszünk benne, hogy alapvetően nem csak csapatmunka az aminek Codiet köszönhetjük hanem sokkal inkább az a közeg aki támogat és folyamatos visszajelzésekkel segít minket. Óriási élmény megtapasztalni mennyi értékes és tapasztalt ember van körülöttünk akik meglátásaikkal nap mint nap hatalmasat löknek a csapatunk sikerén. Legyen szó akár a gyerekekről akikkel játszunk, és az új ötleteikkel segítenek, vagy olyan üzleti partnerekről akik már hosszú évtizedes piaci tapasztalatokra alapozva segítenek tanácsaikkal.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Saját elképzelésre alapozva mindig csak egy kezdeti szintig jut el az ember. Főleg a mi műfajunkban elengedhetetlen a közösség visszajelzése. Az egy dolog, hogy a Codie szerelem projekt és minden csapattag szeretne belelátni valami számára kedveset, de alapvetően a gyerekeknek készítjük akik visszajelzéseinél semmi nem lehet fontosabb.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

J az idő. Sajnos nagyon kevés óra van egy napban és még aludni is kell. A viccet félre téve jelenleg a futó kampány a legnagyobb kihívás az életünkben. Jelenleg a legnagyobb szükségünk olyan emberekre van, akik értik, és felismerik Codieban rejlő lehetőségeket.  Régóta készülünk ra kampányra és szeretnénk a céget egy új szintre emelni vele. Ez nem csak pénzügyileg fontos, de mentálisan is, hogy kilépjünk a féltve építgetett világunkból és valós piaci szereplőként tekintsünk magunkra. Ha érdekel titeket, itt tudtok segíteni:  igg.me/at/codietherobot

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Nehéz kérdés. Az én fejemben mindig ezer ötlet cikázik, hogy mit lehetne még csinálni. És ez szerintem jó is. Mindig élmény meglepni valakit valami újdonsággal, hogy "Héé ezt most találtam ki a metrón". Még ha egy része elképesztően irreális is. Azonban mikor a Codieról van szó igyekszünk nagyon koncentráltak lenni, hogy ne veszítsük el a fókuszt és a céljainkat. Hosszú távon persze más a helyzet, hiszen jó ha vannak kapcsolódó ötletek, irányok. És persze mindig kell valami nagyobb ami felé úgy érzi az ember/csapat, hogy tart és folyamatos motivációt biztosít.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Ez valószínűleg termékenként, iparáganként változik. Szerintem azt kell nagyon szem előtt tartani, hogy bár lehet, hogy van egy nagyon jó ötletünk de folyamatosan kérjünk visszajelzéseket és ne élje meg az ember kudarcnak, ha valami nem úgy sül el, vagy mások nem úgy gondolják ahogy ő. Valószínűleg ez a sokféleség lesz az ami később színessé, érdekessé, komplexé teszi a terméket vagy a szolgáltatás. Mindezek mellett ami talán nagyon nehéz egy startup korai fázisában, hogy két lábbal próbáljunk a földön maradni. Lehet, hogy jön befektetés, lehet, hogy nem. Lehet, hogy sokaknak nem tetszik majd a termék, vagy szolgáltatás, míg másoknak nagyon. De az igazi visszajelzést csak a piacon lehet szerezni, ezért fontos, hogy az ötlet minél hamarabb a megfelelő közegbe kerüljön. Ehhez rengeteg munka kell, sok-sok jó kapcsolat, melyet sok esetben pont a nyitottság és a közvetlenség alapoz meg. Ha konkrétan a mi esetünket nézzük akkor nagyon fontos volt, hogy meglegyen mögöttünk az a partneri kör akikkel együtt tudunk dolgozni. Legyenek ő akár egy jó ügyvéd, akár pedig egy hardver gyártó partner. Mindezek mellett számunkra hatalmas előny az a fantasztikus közösség, családok, gyerekek, robot rajongók és barátok akik a kezdeti és jelenlegi Codie közösséget alkotják. Ők nagyon sokat segítenek, hogy jó irányba haladjunk.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Bátorság. A világ kb egy email távolságra van tőlük és merni kell nyitni, próbálni kérdezni, megismerni.  Fontos szerintem, hogy lássanak és éljenek. Éljék meg, hogy milyen lehetőségeik vannak itthon és külföldön is egyaránt. Mindezek mellett, hogy higgyenek magukban. Nem kell „ felnőttnek” lenni ahhoz, hogy egy jó ötleted legyen. Mi nap mint nap találkozunk 10-12 éves gyerekekkel akiknek elképesztően klassz ötleteik vannak, és még megvan bennük az a természetes érdeklődés és kíváncsiság amivel meg is valósítják őket. Ezt próbálják ne elveszíteni és találjanak valamit amit szívesen csinálnak, mert akkor meglesz az eredménye.

Weboldal: getcodie.com

Indeigogo oldal: http://igg.me/at/codietherobot

Facebook: facebook.com/codietherobot

Twitter: twitter.com/codietherobot

Alapítók: Lipécz Ádám és Holló András

Elérhetőség Erdei Péter – peter@getcodie.com

No comments yet.

Have something to say?


7 − = kettő