Interjú: Bedtime Bedding

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Sziasztok!

Dóri: Czintos Dóra vagyok, egy nemzetközi multinacionális cég tréningekért felelős menedzsere, illetve a Bedtime Bedding, mesélést és altatást segítő gyermekágynemű szett egyik alapítója.

Gábor: Én Vitvera Gábor vagyok, a BurgerCard hamburger gasztro-kedvezménykártya és a Bedtime Bedding másik alapítója. Budapesten élünk és pár hónap múlva lesz az esküvőnk.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Gábor: Én a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen dolgoztam pénzügyesként, de voltam már tőzsdei daytrader és online pókerjátékos is.

Dóri: Én még jelenleg sem vagyok 100%-ig startupper, hiszen van egy állásom, ami az időm nagy részét kitölti. Korábban trénerként, illetve HR-esként dolgoztam.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Dóri: Olvastunk egy cikket arról, hogy ma a gyerekek 87%-ának nem mesélnek esténként a szüleik. Ez számunkra elképesztő volt, hiszen nekünk rengeteg meghatározó emlékünk kötődik a közösen kitalált történetekhez. Az interneten találkoztunk egy design ágynemű szettel, amire egy könyv lapja volt rányomtatva. Rögtön az jutott eszünkbe, hogy ennek egy gyerek verziója segíthetne visszahozni a mesélést a gyerekszobákba. Először szöveges mesékben gondolkoztunk, majd egy képregény jellegű megoldásban. Végül „levettük” a szereplőket a felületről, amit a továbbiakban a mesék helyszíneként használtunk. Az applikáció már ezután jött, hogy folyamatosan új ötletekkel lássuk el a szülőket.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Gábor: Először csak külföldben gondolkoztunk, részben a termékünk magas gyártási költsége és ára, részben pedig a crowdfunding modell alacsony magyar ismertsége miatt. Azonban meglepően sok támogatás érkezett be a Kickstarer kampányunkra Magyarországról, ezért ezt most kezdjük átértékelni.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Dóra: Eddig nem igazán voltunk részesei a magyar startupközösségnek. Az ötletünkön nagyon sokáig ketten dolgoztunk és csak az utolsó fázisában kezdtünk el bevonni startuppereket, akik rendkívül segítőkészek voltak. Ha valamit megtanultunk most, hogy mindig a legváratlanabb helyekről jön a segítség, ezért a jövőben mindenképpen aktívabbak szeretnénk lenni ebben a közösségben. Ki tudja, lehet, hogy a mi tapasztalatunk is segítség lehet majd egy jövőbeni startuppernek.:)

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Gábor: A saját elképzeléseink alapján indultunk el, amelyet később a tesztelés során és szakértők véleményei alapján folyamatosan alakítottunk. Megpróbáltuk ezt a nagyon Lean, „csak az MVP a fontos” szemléletet is, de nem tudtuk elnyomni a maximalizmusunkat. Mi egy olyan termékkel akartunk kijönni, ami kész van és amire büszkék lehetünk. Ez sokáig tartott, viszont sehol sem kellett kompromisszumot kötnünk.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Dóri: A kampányunk eljuttatása a célcsoportunkhoz nemzetközi szinten. Egyelőre nem kaptuk meg a megfelelő médiavisszhangot az USA-ból és Nyugat Európából, pedig ez fontos lenne ahhoz, hogy elérjük a kitűzött Stretch Goalokat is. Gyakorlatilag a napunk 90%-át az tölti ki, hogy bloggereket és újságírókat keresünk meg, hogy megjelenéseket szervezzünk le. Itt megjegyezném, hogy minden segítséget, kapcsolatot szívesen veszünk. :)

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Gábor: Én úgy gondolom, hogy egyszerre 2-3 dolgot tudunk az életünkben teljes erőbedobással csinálni. Ez alatt nem csak a vállalkozásokat értem, hanem akár a párkapcsolatot vagy a sportot is. Amikor ennél többet vállaltam, akkor mindig úgy éreztem, hogy túlvállaltam magam és semmire nem jut elég időm. Gondolkodni lehet több ötletben, de ellen kell állni a kísértésnek, és egyszerre maximum 1-2 dologra érdemes koncentrálni.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Dóri: Lépésről lépésre, kemény munkával. Nincsenek csodák, igenis validáltatni kell az ötletet, utána menni a megvalósíthatóságának, a költségeknek, a gyártásnak, és a szóba jöhető értékesítési csatornáknak. Egy jól kidolgozott terv fontos. Épp annyira, mint a rugalmasság, hogy módosítsunk rajta a visszajelzések és új információk alapján.:) 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Gábor: Ha van egy jó ötletük, akkor minél hamarabb vágjanak bele és csinálják. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hgy később majd több időnk lesz rá de ez nem így van. Mindig van valami, amit kifogásként lehet használni.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Gábor: A megfelelő csapat. Nekem nem egy ötletem bukott már meg ezen. Emellett az eltökéltség is fontos minden résztvevő részéről. Nincs annál rosszabb, amikor a többieket nekünk kell motiválni.

Dóri: A jó ötlet az alapja mindennek. Viszont csak úgy tudhatjuk meg, hogy jó-e az ötletünk, ha minél előbb kiállunk vele mások elé és megkérdezzük a véleményüket. Emellett nekem van egy vesszőparipám, hogy legyen mögöttünk egyfajta anyagi biztonság. Én akkor vagyok nyugodt, ha nem érzem úgy, hogy mindent feltettünk egy lapra.

Gábor: Ez csak négy, ha jól számolom. Talán itt, ötödikként említeném meg a kapcsolatokat. Főleg itthon, egy megfelelő kapcsolatrendszerrel szerintem két emberen keresztül el lehet jutni bárkihez.

Nehéz volt a Kickstarter kampányt összehozni?

Igen, nagyon. Szerintem a v17-nél feladtuk a verziókövetést és csak egyszerűen átírtuk újra az egészet az Artdistrict csapatának segítségével. 

(szerk: közben a Kickstarteren nagyon rövid idő alatt, gyakorlatilag 1-2 nap alatt összejött a támogatás, jelenleg 102%-os a támogatottság https://www.kickstarter.com/projects/158629290/bedtime-bedding-a-storytelling-bedding-set-to-chil)

Mennyi ideig dolgoztatok a Kickstarter kampányon?

Több, mint fél évig dolgoztunk rajta ketten, illetve a megfelelő helyeken bevontunk freelancereket.

A gyártás Magyarországon lesz?

Az ágyneműt sajnos mindenképp külföldön kell gyártatnunk, mert Magyarországon nem találtunk olyan textilnyomdát, akik képesek lennének ekkora méretben pamut anyagra digitálisan nyomtatni. A plüssöket viszont egy hazai gyártóval fogjuk elkészíttetni.

Vitvera Gábor  / gabor@bedtimebedding.com

Czintos Dóra  / dora@bedtimebedding.com

www.bedtimebedding.com

02_Buddies_plush 04_Tent_Barney_03

No comments yet.

Have something to say?


3 − = nulla