Interjú: Gifthunter

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Röviden bemutatkoznék: Berényi Imre vagyok, szervezetileg a BerenyiSoft vezetője, szakmailag .NET, Windows platform és web kliens architekt. A vállalkozásomon belül lassan 15 éve foglalkozunk egyedi szoftverfejlesztéssel. Elsősorban olyan szoftvereket fejlesztünk szívesen, amelyek a piacon nem találhatóak meg, vagy nem pont olyan formában, mint ahogyan azt a megrendelő szeretné. Érdeklődés esetén bővebb információt a weboldalunkon olvashatnak szolgáltatásainkról (https://www.berenyisoft.hu).

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Egyedi szoftvereket fejlesztettünk a hazai kis és középvállalkozások részére.

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Az ötlet egy szürke őszi napon született meg Kecskeméten, amikor is az egyik nagyon jó barátommal Tiborral egy kávézóban beszélgettünk arról, hogyan tudnánk segíteni azoknak a kis boltoknak, ahova nagyon nehezen térnek be a vásárlók és nap, mint nap a megélhetésükért küzdenek.

 

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Mindkettő érdekes lehet számunkra.

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

A startup inkább közösségi. A zsenik ötletei legtöbbször a megvalósítás fázisában buknak meg. Egy zseni akkor képes a sikere, ha időben belátja, hogy neki hátra kell lépnie, mert a sikerhez jól működtetett struktúra szükséges és a zsenik esetében félő, hogy idegenek egy rendszerben és inkább csak feszülté teszi őket. Mielőtt azonban tovább általánosítanék, hozzáteszem, hogy mindig vannak kivételek, de lehet, hogy csak annyiról van szó, hogy több embert gondolunk zseninek és több ember gondolja magáról, hogy zseni, mint valójában.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Egyértelműen a fogyasztó agyával. Ezt nem is tudom tovább ragozni.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Egy startup esetében az a nagy kérdés, hogy mi hozza meg az áttörést a piacon, ki szavaz neki bizalmat, hiszen a vállalkozásnak semmi előélete nincsen. Nincs is annál nagyobb probléma, mint amikor nem működik a kémia a termék és fogyasztó között. Ha egy termék azonban önmagáért beszél, akkor ez probléma hamar megoldódik.

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

Lehet, hogy nagyképűen hangzik, mert jelenleg egyikre sem. Arra van szükségünk, hogy kitartóan vigyük végig azokat a feladatokat, amiket már három évre látunk előre. Ezen a hároméves úton persze változó mértékben minden felsorolt szempontra szükség lesz, de ezekkel már előre számoltunk.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Nekem egyértelműen az a véleményem, hogy több ötletben kell gondolkodni, viszont minden ötlet teljes figyelmet igényel. Ez nem jelenti azt, hogy ne futassunk párhuzamos projekteket, viszont adott pillanatban mindig egy dologra célszerű fókuszálni. Ez nehéz feladat, akárcsak egy családban. Több gyerek esetén hogyan legyen teljes a figyelmünk, úgy hogy egyik gyermek se érezze mellőzve magát? Nehéz egyensúlyozni.

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Egy ötletet csak van értelme felépíteni, ha van rá igény. Ez kétféleképpen történhet. A nagy márkák esetében a piac és a keresleti igény elébe mennek a vállalatóriások és maguk támasztják az igényt. Egy startup vállalkozásnak erre nincsen lehetősége, neki marad a második. Ez nem más, mint a lehető leggyorsabban reagálni a piaci igényre vagy még jobb, ha előre látja egy-egy szegmens fejlődésének életciklusát és előre látja a logikusan építkező igényeket, illetve meglátja a funkcionalitási dimenzióváltásokat. Ez egy óriási versenyelőny, amely folyamatos fejlesztésre sarkall, ugyanakkor óriási nyomás is, mert nem nagyon enged hibát a piacon. Egy-egy rossz döntés, irányváltás, az ötletesség kifulladása hamar a versenyelőny elvesztéséhez vezethet.

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Én megfordítanám kicsit a kérdést, ha nem haragszol. Mit üzennek nekünk a fiatalok? Véleményem szerint a mai kor igényeit elsődleges a fiatalok támasztják és nagyon fontos ezeket az igényeket észrevenni és azokra reflektálni. Azért nem kerülöm meg a kérdést sem és én is üzenek valamit a fiataloknak. Azt gondolom, hogy a mai világban kevésbé érték az állandóság és családszerető emberként azt javaslom, hogy a család melegébe bátran szagoljanak bele a fiatalok! Másrészről a fiatalok ma már sokkal jobban tudnak élni a lehetőségeikkel és több lehetőség is áll a rendelkezésükre. Nem hiszem, hogy tanácsra szorulnának, inkább biztatatásra, én pedig biztatom és bízom bennük.

 

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

A piaci rés meglátása, az innovatív megoldás kifejlesztése, egyértelmű termék-meghatározás és márkaépítés, időzítés, kitartás. Azonban csaknem minden állomás más embertípust igényel, ezért kiemelnék egy hatodik dolgot, az pedig nem mást, mint megtalálni minden feladatra a legalkalmasabb embert és a maga területén hagyni kell őt alkotni. Egy vállalatvezetőnek a legnagyobb hibája, ha azt gondolja, hogy ő minden feladatra a legalkalmasabb.

Web: www.gifthunter.hu

Android APP: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.gifthunter.gifthunter

iOS APP: https://itunes.apple.com/us/app/gifthunter-aj%C3%A1nd%C3%A9k-vad%C3%A1sz/id1174054368?l=hu&ls=1&mt=8

GiftHunter logo-1

No comments yet.

Have something to say?


× kettő = 12