Csendben meg is lett Eric Ries következő könyvének a támogatása, 135 ezer dollárt szeretett volna és 8 nappal a vége előtt 334 ezernél jár. Eric Ries-t nem kell bemutatni, a "Lean Startup" könyvet Ő írta. A következő könyve a "The Leader`s Guide". Amíg tart a Kickstarter kampány, addig nem lehet kapni sehol máshol, csak a Kickstarteren. Ügyes Eric Ries, mert ez a hype-ról szól, nincs ebben a könyvben semmi olyan, amit az elsők között olvasva, másnapra milliomosok leszünk, itt a tudat, a közösség ami vonzza a Kickstarteren a támogatókat. A tudat, hogy "támogattam" a könyvet és előbb kaptam meg, mint a többiek, a közösség, aki megossza, hogy támogatta a Eric könyvét. 

Ez a könyv arról fog szólni, hogyan lehet a lean startup elméleteket a gyakorlatba áthelyezni és gyanítom, hogy a világturné tanulságait fogja majd leírni, vagyis jönnek az igazi életből vett példák. De most nem is arról akarok írni, hogy mi van a könyvben, majd elolvassuk. 

A lényeg inkább az, hogy a Kickstarter egy másfajta értékesítési vonalat kezd átültetni a valóságba. A Pebble új okosórája is kész volt már mikor felkerült a Kickstarterre, Eric Ries könyve is biztos, hogy kész (különben hogyan tudott volna megegyezni a kiadójával), tehát ez már nem crowdfunding, avagy közösségi finanszírozás, ez már inkább crowd-selling (nem létező kifejezés, csak haknizok), ahol a létező dolgot új megvilágításban értékesítjük. Van a közösségnek X napja arra, hogy teljesítsen egy célt, ez egy öngerjesztő folyamat, mindenki meg akar osztani, mindenki azt várja, vajon összejön az áhított pénzmennyiség. Nagyon fontos momentum, érdemes lenne megvizsgálni, mennyi termék van kész, már a Kickstarterre felkerülés pillanatában.

Gyanítom azt mondaná mindenki, a legtöbb, pedig nem, itt van egy másik projekt, ahol memóriakártyát tervezett MacBook-hoz és a tömeggyártás érdekében elutazott Kínába és ott nem volt megelégedve a minőséggel, jobban kilógott mint ahogy ígérte a projektben. Mi lesz most? Páran elhagyták a projektet és a többiek várnak. 

Ezért is mondom, ez egy újfajta értékesítési "csatorna", más szabályokkal, de miért is ne tenné meg Eric Ries, ezzel több könyvet tud eladni, több pénzt kereshet és majd elindul a "lassú" világmétertű terjesztés, fordítás és turné. 

Mi ebben a tanulság? Nem biztos, hogy saját weboldal kell, aztán az összes közösségi csatorna (Facebook, Twitter, stb) és végig kell járni a rögös utat, itt a Kickstarter (vagy az Indiegogo) és majd a közösség felkapja. Nincs biztosíték, a fenti MacBook memóriakártyából legalább 3db másik van a Kickstarteren, de mindegyiket sikeresen támogatták.

Eric Ries: https://www.kickstarter.com/projects/881308232/only-on-kickstarter-the-leaders-guide-by-eric-ries?ref=nav_search

b257bd183e643cefa5f4e472d348675b_original

No comments yet.

Have something to say?


× kettő = 16