Interjú: designrs.co

Kik vagyunk?

 

A Designrs.co egy eCommerce vállalkozás, egy digitális showroom, ami összegyűjti a feltörekvő magyar divat- és ékszer tervezők darabjait és elérhetővé teszi első sorban a nemzetközi online vásárlók számára. Nem csak egy webshop, egy teljes értékesítési és promóciós eszköz a független alkotók, designerek részére, amelynek egy olyan integrált online értékesítési stratégia az alapja, amely a jelen nemzetközi trendek alapján került kialakításra. A két alapító Perényi András, üzletfejlesztési és marketingkommunikációs szakember, több startup vállalkozás ötletgazdája, valamint Miklós Andrea reklám és marketingkommunikációs szakember. A designrs.co üzemeltetője egy amerikai bejegyzésű cég, mögötte egyelőre nincs külső befektető, a költségeket magunk finanszírozzuk más projektekből. Hatalmas izgalomban vagyunk, hisz a múlt heti launchot több, mint háromnegyed éves termékfejlesztési munka előzte meg mind technikai oldalon, mind az üzleti modell kialakításában. 

 

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

 

Mindketten a reklámipar izgalmas világából indultunk, András az Insomnia Reklámügynökség egyik alapítója és kreatívigazgatója volt nyolc évig, majd egy elég intenzív növekedést követően, 2009-ben egy sikeres exittel a háta mögött, rövid kitérő után a startupok irányába vitte az útja. Két startupja, a nyaralószigetekre kialakított turisztikai mobilapplikáció (iLandGuide) és egy jótékonysági mobilapplikáció, a DailyOne noha szépen fejlődnek, nem hozták olyan hamar a kirobbanó sikert, amit várt tőlük, így az eCommerce irányába találta meg leginkább a számításait. Jelenleg üzlettársával egy elektronikai kiegészítőket gyártó márka, a Proda felfuttatásán dolgozik, ami a jelek szerint nagyon szépen bizonyítja a Designrs esetében is használt digitális stratégia eredményességét.

 

Én szintén a reklámszakmában nőttem fel és dolgoztam az elmúlt több, mint tíz évben. Projekt menedzserként, accountként, stratégaként, produkciósként, new business managerként, ennyi idő alatt hihetetlen sok arcát láttam az ügynökségi világnak, amelybe beleszerettem még a főiskolás évek alatt. Számtalan sikeres magyar marketing kommunikációs kampányt koordináltam, nevelgettem, és szerencsém volt a szakmám során kiemelten jó szakemberekkel dolgozni akiktől rengeteget tanulhattam. Az egyik legkedvesebb projektje a Magyar Állami Operaház image kapmányainak koordinálása volt, 2 évig dolgoztam a kulturális kommunikáció területén és a divat mellett joggal mondhatom hogy ez a másik szerelmem. Hihetetlen büszkeséggel töltött el hogy már az első közösen végigvitt image kampány is kiérdemelte az EFFIE díjat, és az Operaház azóta sorban nyeri a kommunikációs szakmai elismeréseit itthon és a nemzetközi szinten egyaránt. Életem egyik legjobb időszaka volt ez, estig tudnék mesélni róla. Azután irányt és ügynökséget váltottam és egy ideig Geszti Péter mellett dolgoztam, aki szintén fáradhatatlan kreativitással soha nem múló lelkesedéssel vetette bele magát a munkába, amely mindig magával ragadott és rengeteget tanulhattam tőle. Mindezek alatt azonban már régen motoszkált bennem a Designrs ötletének csírája, de álmomban sem gondoltam még akkor hogy egyszer fizikai formát fog ölteni.

 

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg?

Mindig is nagyon érdekelt a tervezők világa, a mókás az egészben hogy 16 évesen divattervező szerettem volna lenni, mint abban a korban általában minden kislány. Nos, én a gimi mellett hobbiként rajzolgattam a ruhaterveket, lestem a divatmagazinokban a szabásvonalat, elbűvöltek a színek, a formák és a kiegészítök. Ha valami olyan ruhát kitaláltam amit nem lehetett akkoriban kapni a boltokban, akkor addig nyüstöltem édesanyámat amíg elkészítette, ő remekül tud varrni. Azután telt, múlt az idő és az élet teljesen más útra terelt, és marketingkommunikációs tanulmányok mellett a reklám üzleties világában kötöttem ki, amelynek pörgése és izgalma levett a lábamról. Úgy vonzott mint a mágnes.

 

A Designrs első ötlete, az egy saját öncélú igényből indult el tulajdonképpen. Akkoriban nagyon sokat dolgoztam és kevésbé volt arra időm hogy elmenjek ruhaüzletekbe esetleg showroomokba körülnézni, vásárolni. Emellett mindig is imádtam az eredeti darabokat és zavart, hogy nem látom át, nem találom meg azokat a tervezőket, akik itthon ilyen termékeket gyártanak. Egyre azon gondolkoztam hogy miért nincsen egy olyan digitális platform, webshop, ahol a magyar tervezők termékei elérhetőek, illetve megvásárolhatóak. Az embernek nem mindig van ideje elmenni, felkutatni a popup store -okat a városban. Az ötlet nem ment ki a fejemből és elindult a koncepció alkotás elméletben, hogyan is lehetne megvalósítani egy digitális showroom -ot, ahol számtalan tervező darabja van összegyűjtve egy helyen, és kedvemre válogathatok, reális áron. Addig simogattam az ötletet, tervezgettem, rajzolgattam, hogy végül elmeséltem Andrásnak, aki meglátta benne az üzleti potenciált.

 

Szabadúszóként dolgoztam már akkoriban, elegem lett az ügynökségi világból és bevallom időbe telt, míg átálltam a “vidám oldalra” és belefogtam egy saját vállalkozás felépítésébe. András akkoriban már gyakorlottabb volt a startup vállalkozások fejlesztésében, legalábbis – ahogy ő szokta mondani – “azt már biztosan tudja, hogyan ne csináljuk”. Így aztán addig unszolt, addig motivált, míg 2014 decemberében végül belevágtunk. Mint fashion startup abban hittünk, hogy az üzleti modell bizonyításához minél előbb el kell indítani egy MVP terméket, és ebben egy hihetetlen tehetséges, nagyon lelkes tervezői gárda támogat minket.

 

Milyen tervezőkkel dolgoztok?

 

Alapvetően Divat-, ékszer és kiegészítő tervezőkkel dolgozunk együtt, a mi platformunk egyértelműen a tervezői szakmán belül a divattervezés irányába tolódik el. Mi ezzel a réteggel szeretnénk foglalkozni. Olyan feltörekvő tehetséges magyar tervezőket keresünk akik már nem teljesen kezdők és a következő “lépésen” törik a fejüket üzleti tevékenységük fejlesztése szempontjából. Az eddigi tapasztalatokra alapozva és egy kitűnő szakmai tanácsadó javaslatait figyelembe véve, kialakult a kritériumrendszer amely alapján kiválasztjuk vagy megkeressük a tervezőket. 

 

A célunk hogy a divattervezöi darabok a megfelelő online marketing eszközök alkalmazásával elérhetőek legyenek bárki számára, bárhol a világon. Amellett, hogy webáruház vagyunk, egyértelmű online marketing támogatást nyújtunk az ehhez nem értő alkotók számára. A tervezői világ sokszor elég izolált egy külső szemlélő számára, pontosan az alkotói és kreatív tervezői tevékenység miatt. Célunk hogy ezeket a csodálatos darabokat kiemeljük és arra ösztönözzük a vásárlókat hogy a tömeggyártással elárasztó brandek mellett az egyedi darabokra is jusson figyelem. Hiszen a prekoncepciókkal ellentétben nem kerülnek sokkal többe, mint a mass fashion termékek, és anyagminőségben valamint tervezői szempontból pedig egyértelműen magasabb minőséget képviselnek. Missziónknak tekintjük ezen tervezők termékeit felkarolni és segíteni őket az értékesítésben és marketing kommunikációban, láttatni őket – hiszen minden terméküknek története van. A termékeik egyértelműen megállják a helyüket nemzetközi szinten is.

 

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

 

Egyértelműen csapatmunkának mondanám. Hiába van egy korszakalkotó ötleted, ha nincsen rá apparátusod és társaid az úton akikkel végigviszed és az örömökben és a bukásokban is osztozhatsz. Nem hiszek alapvetően a oneman show -kban, azt gondolom az ember társas lény és eddig bármit is hoztunk létre nagy dolgokat együt mi emberek, azt sosem egyedül tettük, mindig egy csoport lelkes ember közös erőfeszítései egy cél érdekében rengeteg hittel és elszántsággal.

 

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

 

A fogyasztók igényeit felmértük, lekutattuk és a fejlesztésünk teljes mértékben szem előtt tartja ezeket. Hiszen nem csak igényt akarunk teremteni a Designrs -el, hanem már létező, felmerült igényekre szeretnénk megoldást szállítani. Mindemellett természetesen saját gyermek, ezáltal a mi önkifejezésünk, gondolkodásunk és stílusjegyeink egyértelműen felfedezhetőek a termék kidolgozásán.

 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

 

Amin jelenleg pörgünk az a termékmenedzsment, illetve a nemzetközi láthatóság megteremtése. Meg kell tanulnunk fókuszálni is. Annyi hihetetlen izgalmas dolog van a megvalósítás során hogy az ember szívesen ássa bele magát minden területbe, a termék és anyag összetételek, textilek használatától kezdve, az online fejlesztések és a digitális vásárlás ösztönzési stratégiákon át, az üzletfejlesztési lehetőségekről és számtalan content stratégiáról és szakmai szerepvállalási lehetőségekről nem is beszélve. Rengeteg ötletünk van a termék kapcsán, csak győzzük mind megteremteni!

 

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

 

Ameddig tudjuk saját erőből szeretnék létrehozni és naggyá tenni a Designrs-t, de a fentiekből láttad hogy nagyon sok terület van, amikkel min, nagyjából egy időben kellene foglalkozni. Mindenképpen szeretnénk embert minden területre idővel; a termékmenedzsmentre és tervezői kapcsolattartásra, az affiliate mendzsmentre és PR vonalra, a marketing és értékesítési stratégiákra operatív megvalósítására. Szóval van bőven feladat. Az üzleti tervünkben ezek már fel vannak vázolva, szerencsére hamar átláttam koordinátorként hogy melyek lesznek a külön diviziók. 

Ami azonban mind közül most a legfontosabb, az a nemzetközi jelenlét, hogy szem előtt legyünk. Ez ha nincs hatalmas tőkéd, akkor leginkább a divat bloggereken, a vélemény vezéreken keresztül lehet elérni. A nemzetközi sajtó elengedhetetlen ahhoz, hogy hitelesek legyünk, így kutatunk minden olyan lehetőséget, ahol hallathatunk magunkról.

 

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

 

András: Nagyon nehéz kérdés. Egyrészről ott van az, hogy fókuszálni kell, mert ha több dologgal foglalkozol, akkor megvan a veszélye, hogy egyikkel se foglalkozol eléggé. Én azonban olyan típus vagyok, aki szeret (és talán tud is) egyszerre több fele figyelni. Nekem kellenek a kihívások és az, hogy változatosak legyenek a mindennapjaim. Mindamellett egyszer elkövettem már azt a hibát, hogy túl sok ideig mentem egy irányba feleslegesen, mire rájöttem, hogy mással, vagy talán mással is kellett volna foglalkozni. Mindazonáltal ha van egy olyan projekt, ami igazán sikeresnek tűnik, akkor mindent bele kell adni.

 

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

 

Validáció. Piaci visszacsatolás arról, hogy amit “kínálsz” arra van kereslet. Ha ez megvan, akkor már “csak” azon kell dolgozni, hogy minél előbb automatizáld a munkafolyamatokat és megtaláld a skálázódás titkát. Én nagyon fontosnak tartom a tartalom marketinget. Hallatnod kell a hangodat a lehető legtöbb csatornán keresztül és egyre többen fognak figyelni rád. 

 

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

 

Bátran. Bátorság és hit nélkül nem fog menni. Ha ez megvan, akkor találni kell egy olyan embert, mentort, aki olyan, mint, amilyenek mi szeretnénk lenni. Olyanná válsz, mint amilyen emberekkel időt töltesz. Nekem megvolt a pont, mikor erre rájöttem. Kiválasztottam azt az embert, aki a szememben igazán sikeres és elkezdtem lemásolni.

 

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

 

1) Többet hallgass, mint amennyit beszélsz, 2) Találd meg a megfelelő csapatot magad köré, 3) Validáld az ötletet a leendő vevőid (felhasználóid) által, 4) Higgy önmagadban és az ötletben, 5) Tanulj, tanulj, tanulj. 

 

http://designrs.co

 

about_designers about_pic

No comments yet.

Have something to say?


7 + öt =