Közel három év sokat jelent egy startup életében. A célok letisztulnak, a meglévő funkciók egyre felhasználóbarátabbá válnak, a szolgáltatás pedig hol szűkül, hol bővül, de minden a folyamatos fejlődés mellett áll. Ez történt a Syncee életében is. A termékmenedzsmenttel foglalkozó, most már kizárólag Shopify-felületen működő, e-kereskedelmi alkalmazás 2015-ben jelent meg a piacon, s azóta már a világ 77 országában jelen van.

Syncee egy debreceni székhelyű cég, amely mögött egy jól összeszokott csapat áll, 16 éves e-kereskedelmi tapasztalattal. Az itt dolgozók jól ismerik az online kereskedelem előnyeit, hátrányait, a saját szoftver készítése is ebből eredeztethető. Kezdetben saját webáruház működtetése is kötődött a vállalkozáshoz, és akkor jelent meg egyéni igényként az, hogy legyen egy olyan rendszer, amely felváltja a manuális adatkezelést annak minden nehézségével együtt.

Ez a felhőalapú alkalmazás automatizálva segíti a webáruházak tulajdonosainak munkáját a termékek feltöltésében, és azok adatainak frissítésében. Az applikáció használata nem igényel programozási tudást, nem szükséges szakember a folyamatok végrehajtásához.

A Syncee mögött álló csapatnak korábban egy hadseregnyi diák segített az akkor üzemeltetett online bolt naprakészen tartásában. Nagy termékmennyiség esetén szinte lehetetlen saját kézzel – valamilyen szoftver használata nélkül – napra készen tartani a termékeket, és ez egy rendkívül idő- és pénzigényes folyamattá tud válni rövid időn belül már csak arra gondolva is, hogy mennyi embert kell alkalmazni, hogy megállás nélkül az adatok frissítésével foglalkozzanak.

Az igény a szolgáltatásra tulajdonképpen már 2009 körül megjelent, azonban a Syncee konkrét ötlete 2015 júniusában született meg, az első, alap verzió pedig azév őszre elkészült. A piacon való megjelenés 2016-ban történt, ekkor érkeztek az első ügyfelek is. Ebben az időszakban a rendszert többször kompletten újra kellett gondolni, azért, hogy az logikailag tökéletesen működjön, ugyanis ez mindennek az alapja: a logika. A jelenleg futó, harmadik verzió 2017 márciusában vált elérhetővé, ekkorra tisztult le az, hogy milyen webáruházmotorral érdemes dolgozni termékmenedzsmenttel foglalkozó alkalmazásként, mely területen nem bukkannak fel az adott rendszerből származó technológiai akadályok.

A debreceni fejlesztésű szoftver kezdetben több webáruházmotort támogatott, olyanokat, mint a Shopify, Magento, OpenCart, PrestaShop, WooCommerce és a Cs-Cart, ám mára már kifejezetten csak a Shopify-boltokra specializálódva működik. Nem csak arról van szó, hogy a „kevesebb néha több” elv érvényesült, hanem a cég megtalálta a saját céljához legmegfelelőbb területet.

Számos zsákutcába futott már a Syncee, de ezekből mindig sikerült kihátrálnia a dolgok újragondolásával. A bővülő csapat tagjai egyébként több országos szintű rendezvényen részt vettek már, hogy csak a legfrissebbeket említsük, a 2018-as Evolution konferencián tartott előadást a Syncee alapítója, Gulyás Ákos, előző év októberében pedig az OTP által szervezett eTrends Expón vett részt.

A fejlesztés, az automatizálási folyamat 2015-16-ban tehát olyan jól alakult, hogy már nem csak saját igény kielégítésére használta saját rendszerét a csapat, hanem a piaci igényeket felmérve újabbnál újabb ügyfeleknek segített munkájuk megkönnyítésében. A szolgáltatás jelentős szerepet tölt már be nemzetközi viszonylatban az online kiskereskedők tevékenysége során, a beszállítókkal való kapcsolódásban. A Syncee-nél az ügyfélszolgálat kiemelt fontosságú, hiszen a beérkező kérdések által lehet látni, hogy mi az, amin esetleg változtatni szükséges. Az alkalmazás – most már kizárólag – az ügyfeleknek szól, így az, hogy ők mit tapasztalnak prioritást élvez.

Intenzív növekedés a cég életében 2017 elején indult. Kezdetben csak egyszerű termékeket lehetett kezelni az applikációval, nem volt variánskezelés, ami azt jelenti, hogy csak egy változata van az adott terméknek, például egy billentyűzet vagy egyéb elektromos kütyü esetén, nincs több szín vagy méret, amikből lehet választani egy adott cikk kapcsán. Amikor megjelent a variánskezelés, akkor új kapuk nyíltak meg a Syncee életében, hiszen így szélesebb körű igényeket tudott kielégíteni az alkalmazás.

2017 őszén a csapat egyebek mellett tovább fejlesztette a termék feedek szűrését. A beszállítótól érkező listát, miután beolvasta a Syncee, olyan nézetben is meglehet nézni, hogy képek jelenjenek meg, és ez nem csak, hogy látványosabb, hanem a termékek közötti válogatást is könnyebbé teszi – amikor eldönti a felhasználó, hogy mi jelenjen meg a webáruházában.

syncee_team_2018_02

2018 januárjában arculatváltás történt a cég életében, s ezzel együtt további apró de fontos funkciókkal bővült a szolgáltatás. Februárban a variants update-re is lehetőség nyílt, így már nem kell minden adat az adott termékről, ha csak a mennyiséget, vagy csak az árakat akarja frissíteni a felhasználó, és nem akar új termékeket. Kevesebb adattal is tud a rendszer dolgozni meglévő termékek esetén. Röviden: csak a kívánt termékvariáns frissül, és nem az összes adat róla. Minden apró lépés a fejlesztésben óriásinak számít az applikáció használatakor.

Már azon sem kell aggódni, hogy mi van akkor, ha a webáruház tulajdonosa egy futárszolgálatnak szeretné elküldeni a rendeléseket, vagy éppen költöztetni szeretné az e-boltot, mert a Syncee most élesíti az export funkciót, amelyet már több felhasználó el is kezdett használni. Ez azt jelenti, hogy egy külső fájlba lehívhatók az adatok igény szerint.

A tavasz legnagyobb robbanása a cég életében a hamarosan megjelenő Syncee Supplier Exchange (SSE) lesz, ami még gyorsabbá teszi az adatok importálását a Shopify-webáruházakba. Az a cél, hogy a nagykereskedőket és a kiskereskedőket összekösse a szolgáltatás, így az előbbiek térnyerését elősegítve a piacon. A magyar vállalkozásokra egyre nagyobb figyelmet szentel a cég, hogy az itteni beszállítók jobban szem elé kerülhessenek. A Syncee beszállítólistájában lehet válogatni a nagykereskedők között, és egy kattintással össze is lehet a kiválasztott társaságot a webbolttal. Már meglévő feedekből (adatfájlból) dolgozik majd a rendszer, s nem kell egyéni fejlesztéseket végezni az újonnan beérkező fájlokkal. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne az ügyfelek által behozott beszállítókkal dolgozni, továbbra is bármilyen – adatfájlt biztosítan tudó – nagyker adatainak beolvasását is elvégzi a Syncee.

Tehát az e-kereskedelmi alkalmazás mögött számos fejlesztés áll, és jelenleg is folynak ezek a munkák, mindez a felhasználók igényeinek folyamatos szem előtt tartásával. Olyan területeket fejlesztenek, ami az ügyfelek kényelmét szolgálja, akár úgy, hogy az elején lehet, hogy ők még nem is gondolnák, hogy szükségük lesz majd rá.

A Syncee-nek jelenleg 5.000 felhasználója van a világ 77 országából és több mint 1.600 városából. A felhasználói értékelések száma közel 200, és 99%-ban pozitív visszajelzések érkeznek. Az eredményeket organikus növekedéssel, külső befektető igénybevétele nélkül sikerült elérnie a csapatnak.

A Shopify egyébként a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi rendszere, amelynek az alkalmazás-áruházában, az Inventory (készletkezelés) kategóriában 2017 márciusa óta vezető helyen szerepel a Syncee, 2018 februárjában pedig a kiemelten ajánlott applikációk között volt látható.

A Shopify-on lévő, felhőalapú webáruházak kapcsán a szolgáltató havidíjért cserébe mindent elvégez, és a kereskedőnek már csak magával a kereskedelemmel, az üzlet „futtatásával” kell foglalkoznia. Ennek a platformnak a segítségével online kiskereskedők és beszállítóik kapcsolódnak egymáshoz világszerte.

Mit tud még a Syncee?

A Syncee-vel bármely olyan beszállító termékadatai integrálhatók a webáruházakba, ami CSV, XML, XLS(X), TXT vagy JSON formátumban biztosítja árucikkeinek listáját.

A Syncee-vel a következőkre van még lehetőség a termékek importálása, frissítése mellett:

•     a termékadatok pontozása, összekötése (mapping) a Shopify mezőivel,

•     termékek szűrése,

•     árrés hozzáadása,

•     pénznem átváltása automatikusan,

•     napi, heti vagy havi futtatása a feladatoknak,

•     árkategóriák beállítása,

•   új termékek feltöltése, készítése a Shopify-áruházakba névvel, árral, képpel, termékleírással, variánssal stb,

•     a termékimportálás egészének időzítése,

•     teljes variánstámogatás,

•     termékkezelés mennyiségi határ nélkül,

•     nincs korlát a beszállítók számát tekintve,

•     az árazás, így a felhasználó számára a fizetés termékszámon és nem variáns SKU-n alapul,

•     kedvező árak.

syncee-works

Az alkalmazás használatának számos előnye van, ezek közül csak néhány:

•   idő- és pénzspórolás

•   több termék a boltban (hiszen a manuális feltöltés korlátokat állít)

• több vásárló szerzése (mert több termék lehet, a shopban, nagyobb a kínálat, ezáltal nagyobb forgalom)

•   a webáruház naprakészen tartható.

Utóbbi azért előnyös, hogy az egykori vagy új vásárlók ne meneküljenek el abban az esetben, ha egy-egy termék, amit rendelnek az online áruházból, nincs is készleten, vagy nem azon az áron kaphatják meg, amely a webshopban szerepelt. Ez annak lehet a következménye, ha nincs rendszeresen frissítve az adat a boltban. Ha mindent jól csinálnak a tulajdonosok a termék- és készletkarbantartás kapcsán, nagyobb bevételt szerezhetnek.

A Syncee-nél nemcsak feltöltés és frissítés funkció érhető el, hanem upsert is, amely azt jelenti, hogy egy kattintással egyszerre frissíthetők a már meglévő termékek adatai a webáruházban, s adható hozzá a beszállító listájában szereplő új árucikk saját felületre.

A Syncee célja a termékintegráció folyamatának gyorsabbá és könnyebbé tétele,széptermékek létrehozása, a minőségi ügyfélszolgálat nyújtása minden felhasználó számára, valamint a Shopify-webáruházak tulajdonosainak segíteni a fejlődésben, és abban, hogy egyre sikeresebbé váljanak. A nemzetközi szinten megfigyelhető elégedettség a Syncee irányába nem véletlen, hiszen folyamatosan azon dolgoznak a csapat tagjai, hogy minél felhasználóbarátabb szolgáltatást nyújtsanak, és minél több problémát segítsenek kiküszöbölni a webáruház-tulajdonosoknak. A folyamatos fejlődés, fejlesztés minden tekintetben kulcsfontosságú.

Ha többet szeretnél tudni a Syncee-ről, keresd fel az idén megújult hivatalos honlapot vagy nézd meg, mi minden érhető el róla a Shopify alkalmazás-áruházában.

No comments yet.

Have something to say?


× hét = 42