Interjú: Appelar

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

A csapat, Twaróg Renáta Krakkó, Dali Bálint Budapest, Kanalas Sándor Békéscsaba, és Csató Csaba Porcsalma illetőségűek. Amin dolgozunk egy szolgáltatás csomag amelyet mezőgazdasági vállalkozások számára kínálunk. Az Appelar Assist, egy költségnyilvántartó, költségelemző, döntéstámogató rendszer, az Appelar Connect szakmai kommunikációs csatorna az agrárszféra szereplői között.

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Van közöttünk aki mindig is a billentyűzet előtt ült, közgazdász-pénzügyi szakember és multi háttérrel rendelkező mezőgazdasági vállalkozó is.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

A mezőgazdaság egy kimagaslóan magas kockázattal folytatható tevékenység. Ahol csak módjukban áll ezt a kockázatot igyekszenek a gazdák csökkenteni. Biztosítással, jó minőségű alapanyagok felhasználásával, hatékony technológiák alkalmazásával stb. Azt vettem észre hogy a gazdálkodásomra vonatkozó információk hiánya is óriási kockázati tényező és a "kockás füzet nem megfelelő eszköz ezen kockázat minimalizálásához. Ezért kezdtünk el gondolkodni egy alternatív megoldáson, amihez a kísérleti alany porcsalmai gazdaságunk volt.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Tekintve, hogy a rendszer nem országspecifikus számviteli vagy pénzügyi alapon építkezik, ezért egy fordítást követően ugyanúgy használható Új-Zélandon, mint Lengyelországban. Gondolom logikus hogy nem mondanánk le  a külföldi bevezetésről.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Az ötlet, a fejlesztés egyéni, vagy szűk csapat műfaj, de ahogy az ötlet üzletté válik már nem függetlenítheti magát a környezetétől. A környezet a közösség az ahol a lehetőségeket megtaláljuk és okosan építhetjük kapcsolatainkat.

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

Csak a valós igények kiszolgálása lehet cél. Kreativitásunk megcsillogtatása nem ugyanaz, mint amivel több ezer felhasználót meg lehet nyerni. Tehát egyértelműen a potenciális célpiac igényeihez próbáljuk igazítani a fejlesztést. Esetünkben sok ötlet áldozatául esett az egyszerűség-használhatóság-okszerűség elvének. Csak működő valós problémákra igényekre igyekszünk megoldást kínálni. Sallangokra nem pazaroljuk az erőforrásainkat.

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

A szolgáltatás csomagunk harmadik eleme az IoT világába kalauzol. A precíziós gazdálkodásban egyre elterjedtebben használnak internetre épülő műszaki megoldásokat, gondoljunk csak lokalizációs vagy bármilyen szenzoros technológiára. Az ilyen módon keletkezett hatalmas adatmennyiség megjelenítése, értékelése, egyszerű és használható információként való tálalása a következő kihívás. Szeretnénk ilyen megoldásokat integrálni és egy közös megjelenítési felületként működni akár időjárás előrejelzésről, akár kombájn vagy traktor távdiagnosztikáról van szó.

Mire lenne szükségetek leginkább, pénz, ember, marketing?

Mindenre. A piaci bevezetés és a folyamatos fejlesztés hatalmas, a mi lehetőségeinket meghaladó erőforrásokat igényel.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Egy projekt kell és arra kell minden erőforrást összpontosítani, de észre kell venni ha zsákutca. Az érzelmi kötődés ügyünkhöz legalább annyira hasznos a munka során, mint amennyire gátol bennünket abban, hogy észre vegyük rossz irányba megyünk.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

A legfontosabb, hogy legalább egy tervünk legyen a piacra lépéssel bezárólag. Pontosan azonosítani a problémát aminek a megoldására építünk. Szondázni, megtanulni a potenciális célpiacot és akkor elkezdeni dolgozni. Ritka az, hogy egy csapatban ott ülnek a folyamatmenedzsment, a kódolás, a marketing, az értékesítés, az ügyfélszolgálat géniuszai. Észre kell venni a korlátokat és időben külső támogatáshoz fordulni.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Nos, mi sem a senior kategóriába soroljuk magunkat és vélhetően rengeteget hibázunk, ezért a tanácsadáshoz óvatosan közelítenénk. Az biztos hogy a legnagyobb hiba, ha nem tanulunk a kudarcokból. Kicsit közhelyes, de nagyon igaz.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

Csapat, elkötelezettség, külső kontroll, pénz és MUNKA.

http://appelar.com

21547408044_5892f18569_o

21549131153_b175cac182_o

21983337139_124bc51f92_o

No comments yet.

Have something to say?


1 + öt =