Interjú: amorFFactory

Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok és hol vagytok elérhetők?

Sziasztok! Mi vagyunk az amorFFactory, az elveszett dolgok lovagjai. Most indítottunk egy websorozatot, aminek a témája félig meddig a restaurálás félig meddig a do-it-yourself evangelizmus. Imádjuk a retró tárgyakat, de nagyon sok dolgot kiszorított az újabb technológia, vagy a trendek frissülése. Hol kapsz ma már alkatrészt a diavetítődhöz, vagy hogyan pótolod a kedvenc társasjátékod egy elemét? A websorozatunk arról szól, hogy megoldjuk magunknak ezeket a problémákat. Ha kell farigcsálással, ha kell 3D nyomtatással. Tesszük ezt remélhetőleg a legszórakoztatóbb formában. A célunk az, hogy az epizódokból olyan tárgyak pörögjenek ki, amik vagy kreativitásuk, vagy a formaviláguk miatt nagyobb tételben értékesíthetőek lehetnek. Kövessetek minket a www.amorffactory.com-on.   

A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?

Hárman vagyunk a projektben. Faragó Petit nagyon érdekelte a 3D nyomtatás, Molnár Matyit a 3D tervezés, engem (Vona Mátét) meg a régóta érdekelt már, hogy kreatív ötleteimet egy induló vállalkozásban próbáljam ki. Jelenleg nem teljes állásban foglalkozunk a projektekkel, Peti és Matyi tanulók, én a Debreceni Egyetemen vagyok oktató.

Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?

Ahogy említettem a 3D nyomtatás – 3D tervezés vonalról jövünk. A 3D nyomtatás se nem olcsó, se nem gyors technológia, ha tömeggyártásban gondolkozunk. A prototípus gyártásra előnyös, viszont ahhoz olyan nyomtatók kellenek, amik messze a mi anyagi korlátainkon kívül vannak. Így arra gondoltunk, hogy amúgy imádjuk a régi cuccokat. Hozzuk ezeket rendbe, gondoljuk újra. Folyamatosan validáljuk az ötleteinket, ez a websorozat. Majd reméljük idővel a nagyobb volumenű gyártásra is áttérünk.

Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?

Először magyar, majd külföldre is terjeszkednénk angol nyelvű videók készítésével és saját termékekkel.

A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?

Most vettünk részt az !gen Debrecenen, ami egy 13 hetes képzés olyan induló projekteknek, mint a miénk is. Debrecenben már van egy-két ígéretes projekt, mint a Slamby, BitNinja vagy az Optimonk. Tőlük nagyon sokat lehet tanulni. Azonban az, hogy sikeres lesz-e a projekted az csak rajtad múlik. Van olyan környezet, amiben könnyebb összeszedni a dolgokat, de mi hiszünk benne, hogy a siker elsősorban az egyéni kitartáson és alkalmazkodó képességen múlik.   

A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?

A fogyasztó agyával próbálunk gondolkodni, de ez nagyon nehéz. Például mikor kezdtük, akkor azt hittük, hogy az emberek majd jól el tudják mondani, hogy mit szeretnének, lelkesen próbálnak ki új dolgokat és megértik a különbséget tömegtermék és egyedi gyártás között. Azonban rá kellett jönnünk, hogy ez nem így van. Úgy tudunk legjobban haladni, ha minél hamarabb validáljuk az ötleteinket és megismerjük a fogyasztó véleményét aztán léphetünk tovább. 

Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?

Hogy megtaláljuk mik azok a termékek, amik leginkább kellenek az embereknek.

Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?

Nem tudjuk elképzelni, hogy egy ötlet elég lenne a sikerhez. Viszont egyszerre csak egy ötlet megvalósítására érdemes fókuszálni. Aztán, ha az nem kapta a várt reakciót, akkor lehet tovább lépni a következőre. Muszáj, hogy a legyen a talonban B, C, vagy akár F terv is.

Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?

Az első lépés, hogy azt megértsd, milyen problémát akarsz megoldani. Mi úgy gondoljuk, hogy az embereknek szüksége van egyedi és szórakoztató tárgyakra, mert ki akarják fejezni önmagukat. A probléma az, hogy még önmaguk sem tudják, hogy mik ezek tárgyak. Nekünk van pár ötletünk. Meg kell kérdezni őket, hogy tetszenek-e nekik. Másrész a tárgyakhoz nagyon fontos a körítés. Ezért akarunk márkát építeni, folytonos kommunikációt kiépíteni. Aztán reméljük, hogy valamelyik ötletünk betalál a problémába.

Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?

Gondolkozzon el, hogy hogyan viszonyul a különböző élményekhez. Ha a kudarcokat és negatív visszajelzéseket jól bírja, akkor hajrá! Álljon ki minél hamarabb az ötletével. Mondja el, ossza meg, gondolja újra és valósítsa meg. Ha viszont nem bírja ezeket, akkor ez lehet nem az ő világa.

Szerintetek mi az öt legfontosabb dolog egy startup életében?

1. Csapat, 2. Kreativitás, 3. Alkalmazkodó képesség, 4. Kitartás, 5. Nem árt, ha van egy jó ötlet.

Elérhetőség: www.amorffactory.com; hello@amorffactory.com

Alapítók: Faragó Péter, Molnár Mátyás, Vona Máté

No comments yet.

Have something to say?


9 + öt =