A funky fényképbódé esete – A Paradicsom meghódítása, 2. nap
Tegnap ott hagytuk abba, hogy a design thinking workshop részeként növelni akarjuk a Stanford campuson az étkezések élményét. Ma ötleteléssel folytattuk. Vajon hogyan tudnánk  élvezhetőbbé, társaságibbá tenni az étkezéseket?
 
Amint a képeken is láthatjátok, postiteket nem kímélve vetettük bele magunkat a folyamatba. Szó szerint több mint száz ötletet préseltünk ki magunkból röpke egy óra alatt. Második lépésként szavaztunk az ötletekre, aszerint hogy melyik a legkivitelezhetőbb, melyik nyújthatná a legnagyobb élményt a felhasználónak, illetve melyik lenne a legkorszakalkotóbb.
Ötletek
 
Végül arra jutottunk, hogy egy fényképbódét telepítünk az egyik étkező, a Tressider bejárata elé. Vittünk mindenféle vicces eszközt, jelmezd, kiegészítőt is, ami növelheti a fényképezés élményét. A csapattagok közül egyvalaki mindíg csak figyelt és jegyzetelt, egyvalaki végigkalauzolta a kísérleti alanyt a folyamaton, egyvalaki pedig fényképezett, amolyan manuális prototípus jelleggel.
 

Menj ki az épületből – és élvezd :)

 
A tesztelés úgy zajlott, hogy becserkésztünk közelben leleddző embereket, és megkértük őket, hogy jöjjenek fényképezkedni. Majd beszélgettünk velük a benyomásaikről. Az első 1-2 kör fura volt nekünk és a résztvevőknek is. Aztán egyre könnyebbé vált a folyamat. Egy órát szántunk a kísérletre, és félidőnél már sor alakult ki, jöttek hallgatók és turisták is, hogy vicces parókában fényképezkedjenek. A résztvevők még a mailcímüket is megadták, hogy elküldjük nekik a képeket, és valóban gazdagodtak egy apró élménnyel, ami feldobta az amúgy unalmas étkezést.
Prototípus tesztelés
 
A tesztelés után nem maradt más hátra, mint prezentálni az eredményeinket a többi csapat előtt. Összesen kb 12 csapat volt, és jobbnál jobb koncepciókat alkottak, ugyanebben a témában. Szerencsére nem a hagyományos, egyszemélyes, investor-pitch jellegű formátumot használtuk. Ehelyett minden csapa egy jelenetet adott elő 2 percben – mint egy mini színdarab -  amelyben bemutatták egy átlag felhasználójukat, a problémát az ő szemszögéből és a megoldást. Ez egyrészt játékosabbá, humorosabbá tette az ötletek bemutatását, másrészt az egész csapat részt vehetett benne, nem csak egy előadó. 
A végső demó pitchek
 
Jövő héten megkapjuk a workshop tematikáját és a segédanyagokat, úgyhogy minden adott lesz, hogy máshol-máskor megismételjük a workshopot. A design thinking folyamat legnagyobb előnyének egyébként azt tartom, hogy először a célcsoporttal való empatizálásra és megfigyelésre épít, és csak ezután jön az ötletelés-hipotézisgyártás. Így kisebb eséllyel cövekelsz le egy még nem validált hipotézis mellett. 
 
A folyamatba egyébként Te is könnyen belekóstolhatsz. A d.school-nak van egy virtuális kurzusa, amit itt érhetsz el. Érdemes.
 

Laza esti kimenő

 
Este Palo Altoban vacsiztunk, egy nagyon pöpec hummus bárban. Amikor távoztunk, a mellettünk ülő pár megkérdezte, hogy honnan származom, honnan jön az akcentusom… Ebből aztán lett egy laza 10 perces beszélgetés. Kiderült, hogy ők Ukrajnából származnak, és már kb 15 éve kint élnek. Egyikük értékesítéssel foglalkozik, másikuk pedig egy VC. Egy-két mondat erejéig beszéglettünk arról, hogy hogyan érdemes egy európai csapatnak megvetnie a lábát idekint. Szerinte nem is az accelerator vagy inkubátor programban való részvétel a legfontosabb, hanem hogy minél előbb csatlakozzon a csapathoz egy helyi ember, és tényleg nemzetközivé váljon a formáció.
 
Te befogadnál a startupod csapatába egy helyi szereplőt – egyenrangú cofounderként?
 
Zárásként pedig meglátogattunk egy közeli candy boltot. Vicces volt :)
Rocket Fizz Palo Alto
 

1 Readers Commented

Join discussion
  1. Szalai Ferenc on 2015/01/11

    A PA-ban elhangottakat csak megerositeni tudom saját tapasztalatból. Reális esélye akkor van egy vállalkozásnak USA-ban, főleg, ha tőkét is akar bevonni, ha van helyi alapító a csapatban. Alternatíva lehet hely értékesítési igazgató.

Have something to say?


9 + kilenc =